Прес-центр27 лютого 2019, 11:02

Звіт голови Марківської районної державної адміністрації про виконання делегованих районною радою повноважень за 2018 рік

Відповідно до рішення районної ради від 18.02.2016 № 4/7 «Про делегування повноважень районної ради районній державній адміністрації» Марківській райдержадміністрації делеговано повноваження по 18 пунктах встановлених відповідно до ст. 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» зі змінами.
 
Перший пункт, це  підготовка і внесення на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно районів і областей, цільових програм з інших питань, а в місцях компактного проживання національних меншин – також програм їх національно-культурного розвитку, проектів рішень, інших матеріалів з питань, передбачених цією статтею; забезпечення виконання рішень ради.
Відповідно до пунктів 1 статті 17 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та з метою забезпечення сталого економічного розвитку району, структурними підрозділами районної державної адміністрації у 2018 році підготовлено та внесено на розгляд районної ради 21 проект районних галузевих програм.
Також, за необхідністю вирішення нагальних питань, зокрема, які потребували додаткового фінансового ресурсу, були підготовлені та подані на затвердження районної ради проекти змін та доповнень.
Всього в 2018 році діяло 34 районні Програми та програми, прийняті селищною та сільськими радами, загальна сума фінасування склала 

17,3 млн грн.
 
Другий пункт  підготовка пропозицій до програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно областей та загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального та культурного розвитку України.
Проект Програми економічного і соціального розвитку Марківського району на 2018 рік був розроблений на підставі аналізу соціально-економічної ситуації в районі за попередній період, визначення зовнішніх і внутрішніх чинників, які стримують розвиток та за пропозиціями структурних підрозділів районної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ комунальної власності, що фінансуються з районного бюджету. Проект передбачав забезпечення узгоджених спільних дій місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування задля втілення єдиної державної політики стабільного розвитку на рівні району.
Програма стала основою для формування та раціонального використання фінансових ресурсів відповідно до нагальних проблем, визначених цілей і ключових заходів, необхідних для досягнення пріоритетних завдань, які були визначені на 2018 рік.
Відділом економічного розвитку і торгівлі районної державної адміністрації протягом 2018 року проведено експертизу двадцяти п’яти районних програм та змін до них, про що надані висновки розробникам, з урахуванням яких готувалися пропозиції районній раді щодо їх фінансування.
Районною державною адміністрацією забезпечено інформування районної ради у визначені терміни про стан виконання галузевих програм.
 
Третій пункт – забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку відповідної території, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів.
Діяльність районної державної адміністрації, інших органів виконавчої влади зосереджувалася на забезпеченні комплексного розвитку економіки та соціальної сфери району, на виконанні передбачених Програмою економічного і соціального розвитку Марківського району на 2018 рік завдань та заходів.
Соціально-економічний розвиток району характеризувався відзначенням району на обласному рівні в галузі сільського господарства, відновленням позитивної динаміки фінансової спроможності місцевих бюджетів, залученням інвестицій для впровадження в районі інфраструктурних та соціальних проектів.
Середньомісячна номінальна зарплата штатних працівників підприємств, установ, організацій (із кількістю найманих працівників 10 і більше осіб) у ІІІ кварталі 2018 року становила 7644 грн., що на 28,3 % більше від даних відповідного періоду 2017 року та у 2,1 рази вища рівня мінімальної заробітної плати (3723 грн).
Заборгованість із виплати заробітної плати по економічно активним підприємствам станом на 01.01.2019 року відсутня.
Основною галуззю нашого району є сільське господарство.

В агроформуваннях району зібрано ранніх зернових культур на площі
19,6 тис. гектарів з урожайністю 35,7 ц/га, валовий збір – 69,9 тис. тонн з них:

- озимої пшениці з 18,3 тис. гектар валовий збір становить 67,4 тис. тонн, урожайність – 36,8 ц/га;

- озимого ячменю з 80 гектарів, вал – 339 тонн, урожайність – 42,4 ц/га;

- ярої пшениці з 38 гектар намолочено 86 тонн з урожайністю 22,6 ц/га;

- ярого ячменю з 457 гектарів намолочено 928 гектар, урожайність –
20,3 ц/га;

- вівса зібрано з площі 104 гектара валовий збір 219 тонн, урожайність – 21,1 ц/га;

- зернобобових зібрано з площі 577 гектара, валовий збір склав 953тонни, урожайність – 16,5 ц/га.

Зібрано пізніх зернових культур з площі 1347 гектар з них: гречки
з 20 гектар з урожайністю 10,0 ц/га, сорго з 208 гектар з урожайністю 59,0 ц/га, кукурудзи зібрано з площі 1119 гектар середня урожайність – 52,1 ц/га.

Зібрано 47,1 тис. тонн соняшнику з площі 20,4 тис. гектар, середня врожайність по господарствах склала 23,2 ц/га.

Агроформуваннями району посіяно озимих культур на площі
18,5 тис гектар, що становить 99 % до плану, з них озимої пшениці –
18,4 тис. гектар, в тому числі 25 гектарів на зелений корм, озимого ячменю посіяно на площі 120 гектарів.

Всього зібрано зернових культур з площі 20,9 тис. га, валовий збір склав 76,8 тис. га з врожайністю 36,7 ц/га, що є першим результатом по Луганській області.

Найвища врожайність у ТОВ «Мирне Плюс», де з площі 1800 га зібрано 7,3 тис. тонн зерна з урожайністю 40,9 ц/га, в тому числі озимої пшениці –
6,7 тис. тонн з урожайністю 41,8 ц/га, озимого ячменю – з 80 га, урожайність – 42,4 ц/га, ярого ячменю – з площі 120 га з урожайністю 27,9 ц/га.

Станом на 01.01.2019 року в сільгосппідприємствах великої рогатої худоби  налічується всього 1402 голови, в тому числі корів 401 голова.

В порівнянні з 2017 роком поголів’я ВРХ зменшено на 34 голови (2,5 %), в тому числі корів на 37 голів (8 %).

Овець налічується 1057 голів, у тому числі вівцематок 600 голів. Поголів’я овець зменшено на 177 голів що складає 14 %.

За 2018 рік аграрними підприємствами району вироблено 1363 т молока. Проти рівня 2014 року виробництво молока по району зросло на 12 %.

Реалізовано м’яса 126,5 тонн, що менше в порівнянні з 2017 роком на
7,5 тонни, або на 5,5 %.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018 № 107 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва» особистим селянським господарствам, які утримують молодняк великої рогатої худоби виплачено станом на 01.01.2019 р державної дотації в сумі 381,7 тис. грн., кошти отримали 188 чоловік.

Відповідно цієї ж постанови КМУ підприємством СТОВ «Фрунзе», отримано дотації в розмірі 276,0 тис. грн.

Відповідно до обласної програми підтримки розвитку агропромислового комплексу шістьом особистим селянським господарствам було відшкодовано придбання доїльного апарату на загальну суму 30 тис. грн.

Промисловість району представлена двома підприємствами – ТОВ «Марківський сироробний завод» та ДО «Хлібокомбінат Марківського РСТ».

Протягом 2018 року обсяг реалізованої товарної продукції
ТОВ «Марківський сирзавод» в діючих цінах склав 41,2 млн грн, що на 5,3 % менше рівня 2017 року (43,38 млн грн). За 2018 рік сиру твердого вироблено – 265,05 т (на 11,22 % менше рівня 2017 року), масла вершкового – 39,64 т
(на 38,86 % менше рівня 2017 року).

Причиною зниження виробництва продукції є значне скорочення поголів’я великої рогатої худоби, а, отже, зменшення постачальників молока.

Виробничу діяльність у харчовій промисловості здійснював
ДП «Хлібокомбінат Марківського РСТ», який проводив виробничу діяльність до серпня 2018 року.

Протягом січня-липня 2018 року обсяг реалізованої товарної продукції
ДП «Хлібокомбінат Марківського райспоживтовариства» в діючих цінах склав 1003,0 тис. грн., що на 54,5 % менше відповідного періоду 2017 року
(2,2 млн грн). Хліба було випечено 38,3 т, булочних виробів – 15,4 т, кондитерських виробів – 2,1 т, сухарних – 0,3 т, що на 87,5 т менше показника 2017 року (141,5 т). Зниження показників зумовлено великою конкуренцією на ринку та застарілим виробничим обладнанням.

З серпня звітного року на потужностях ДП «Марківський хлібокомбінат» виробничу діяльність здійснює фізична особа-підприємець. Зміна форми власності не вплинула ні на асортимент продукції, ні на якість, ні на цінову політику, потреба населення району в хлібові та хлібобулочних виробах повністю забезпечена.

Споживчий ринок є одним із найвагоміших сегментів національного ринку, що характеризує відносини, які складаються у процесі виробництва, обміну й споживання кінцевих товарів і послуг.

Розвиток споживчого ринку району направлено на забезпечення продовольчої безпеки регіону, ефективного функціонування товарного ринку і задоволення попиту населення в продукції продовольчого, непродовольчого призначення і послугах побутового обслуговування.

Сьогоднішній споживчий ринок характеризується високим насиченням як продовольчими так і непродовольчими товарами.

На теперішній час район має розвинену мережу роздрібної торгівлі, що дає змогу на досить високому рівні забезпечити населення продовольчими та непродовольчими товарами та збільшити показники товарообігу. В районі функціонує 142 об’єкти роздрібної торгівлі (в т.ч. 14 об’єктів дрібно-роздрібної мережі), торговельною площею – 9,7 тис. кв. м, 15 підприємств ресторанного господарства, 62 суб’єкти підприємницької діяльності – фізичні особи надають побутові послуги. Пріоритетною формою власності залишається приватна.

Стан ринку праці району віддзеркалює ситуацію, яка склалася в країні: зростання інфляції, руйнація виробництва, обмеження ринків збуту, зупинка підприємств та очікування масових вивільнень працівників тощо.

Протягом січня-грудня 2018 року послугами Марківської районної служби зайнятості скористалися 1757 громадян, з яких статус безробітного мали 1515 осіб.

Станом на 01.01.2019 р. на обліку Марківської районної служби зайнятості перебувало 523 безробітних громадян, з них 440 отримують допомогу по безробіттю.

В структурі безробітного населення за рівнем освіти найбільшу питому вагу – 669 осіб (44%) складають безробітні з професійно-технічною освітою.

Протягом січня-грудня 2018 року профорієнтаційну послугу через службу зайнятості отримали 3274 осіб з числа безробітних громадян та зайнятих осіб інших категорій. Особам, які мали статус безробітного, надано
1490 профпослуг.

З метою забезпечення законності, відкритості та зрозумілості дій влади у сфері надання адміністративних послуг утворено Центр надання адміністративних послуг Марківської районної державної адміністрації.

Протягом 2018 року ЦНАП працював над впровадженням нових адміністративних послуг, вдосконаленням своєї роботи відповідно до вимог чинного законодавства, спрощенням, оперативністю та покращенням умов їх отримання.

У рамках Програми з відновлення та налагодження миру ПРООН за фінансової підтримки Європейського Союзу в Марківському районі для Центру відремонтовано приміщення, придбана нова техніка (комп’ютери, принтери, електронна черга), меблі, облаштовано дитячу кімнату, 2 санітарних кімнати, одна із яких пристосована для людей з обмеженими фізичними можливостями.

У звітному році ЦНАП значно розширив перелік послуг, які надаються. У порівнянні з 2014 роком кількість послуг зросла на 282 %, в 2014 році надавалось 38 видів адміністративних послуг, а в 2018 році – 107 видів послуг.

В Центрі на даний час працює 3 державних реєстратора речових прав на нерухоме майно, 1 державних реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 2 адміністратора (один з яких має доступ до Державного земельного кадастру та самостійно видає відвідувачам довідки про земельну ділянку), спеціаліст з реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання. У Центрі створене віддалене робоче місця для працівників Пенсійного Фонду, які приймають заяви від внутрішньо переміщених осіб. Видаються довідки про склад сім’ї.

За рахунок коштів проекту ЄС/ПРООН надано обладнання для оформлення та видачі документів, що дають право громадянину України на виїзд за кордон та містять безконтактний електронний носій. Придбано мобільний кейс, який дозволяє охопити послугами мешканців віддалених сіл та осіб похилого віку.

Для зручності відвідувачів є WI-FI доступ до мережі Інтернет, облаштовано місця для заповнення документів.

Державним ощадним банком України у приміщенні Центру встановлено електронний платіжний засіб для оплати відвідувачами платних послуг.

Для покращення поінформованості громадян та суб’єктів господарювання в приміщенні центру розміщено стенди з інформацією щодо переліку дозволів, адміністративних послуг та всіх необхідних документів для їх отримання, розроблені інформаційні та технологічні картки.

Протягом 2018 року у центрі було зареєстровано 6531 заяву від суб’єктів звернення. Всього за звітний період ЦНАП відвідало 13062 особи.

Що стосується наповнення бюджету. Станом на 01 січня 2019 року доходи по зведеному бюджету Марківського району виконано на 111,6 %, при затвердженому плану доходів з урахуванням змін в сумі 58,1 млн грн., фактично надійшло 64,9 млн грн., що більше затверджених показників
на 6,8 млн грн.

З 10-ти наявних у складі зведеного бюджету Марківського району всі бюджети виконали затверджені показники: районний – 113,1 %, селище –
103,6 %, сільські ради: Бондарівська – 110,0 %, Гераськівська – 120,4 %, Кабичівська – 116,4 %, Краснопільська – 120,4 %, Кризька – 110,5 %, Ліснополянська  – 107,0 %, Просянська – 103,7 %, Сичанська – 104,6 %.

У порівнянні із відповідним періодом минулого року (53,0 млн грн.) надходження до зведеного бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів збільшились на 11,9 млн грн.

На фінансування видатків загального фонду місцевих бюджетів району за 2018 рік направлено 185,2 млн грн., що на 19,5 млн грн., або на 11,7 % більше показників 2017 року і складає 92,6 % до обсягу, передбаченого уточненим планом.

У 2018 році в повному обсязі забезпечувались соціальні та пенсійні виплати.

Станом на 01.01.2019 року кількість пенсіонерів склала 20914 осіб, що на 7,8 % більше, ніж станом на 01.01.2018 року (19400). Середній розмір пенсії склав – 3987,3 грн, або на 7,3 % більше минулого року (3715,64 грн.). План власних надходжень за 2018 рік виконаний на 98,7 % (фактично виконано – 780,1 тис. грн., план – 790,0 тис. грн.).

В 2018 р. в експлуатацію введено 432,48 м кв. житла, видано 8 будівельних паспортів, 2 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки та
12 висновків щодо відповідності погодження землеустрою із земельним законодавством у сфері містобудування та архітектури.

В минулому році філія «Марківський райавтодор» провела роботи по відновленню дорожнього покриття загальною площею 11608,0 м. кв, на суму
8 млн. 38 тис. грн.

 

Що стосується пункту чотири – підготовка і подання до відповідних органів виконавчої влади фінансових показників і пропозицій до проекту Державного бюджету України районною державною адміністрацією проводиться наступна робота.

Постійно аналізувалась доходна та видаткова частина бюджетів, перед облдержадміністрацією ініціювались питання про потребу в додаткових асигнуваннях по місцевих бюджетах у зв’язку зі збільшенням цін і тарифів на енергоносії, підвищення заробітної плати певним категоріям працівників бюджетної сфери та здійснення виконання покладених на бюджетні установи функцій.

 

Стосовно сприяння інвестиційній діяльності на території району, області пророблена наступна робота.
У сучасних умовах інвестиції виступають найважливішим способом забезпечення умов виходу з економічної кризи, сприяють впровадженню передового досвіду іноземних підприємств, методів управління та виробничої культури, збільшенню продуктивності праці, підвищенню добробуту населення, тощо.
В розвиток економіки району за рахунок усіх джерел фінансування за січень-вересень 2018 року вкладено 50,2 млн. грн. капітальних інвестицій, що складає 2,8 % до загального обсягу по Луганській області. Обсяг інвестицій 

на 1 особу складає 3386,2 грн.

З метою залучення інвестицій та для сприяння розвитку економічних, торгових зв’язків, райдержадміністрацією у 2018 році до підприємств різних форм власності та організацій району доводилась інформація про можливість участі у різних заходах, що проводились в Україні та за її межами, для залучення їх до участі та налагодження зв’язків суб’єктів господарювання району з міжнародними інвестиційними фінансовими структурами. Поновлено інвестиційні пропозиції району та подано для включення до каталогу інвестиційних пропозицій Луганської області.

Робота райдержадміністрації у 2018 році спрямовувалась на залучення усіх можливих джерел фінансування на будівництво, реконструкцію та зміцнення матеріальної бази закладів соціальної сфери, об’єктів комунального призначення, введення в дію яких дозволяє поліпшити соціально-економічне становище окремих територій та району в цілому і виконати соціальні зобов’язання перед населенням. У 2018 році 5 проектів було відібрані до фінансування з Державного фонду регіонального розвитку.

Коротко поінформую Вас, щодо стану реалізації цих проектів, станом на 20.02.2019 року.

  • «Реконструкція (термомодернізація) будівлі Кризької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Марківської районної адміністрації Луганської області. Виконання робіт складає близько 25% (відремонтовано покрівлю, замінено вікна з улаштуванням укосів, замінено двері). Використані кошти ДФРР – 689,9 тис. грн., місцевих бюджетів – 393,7 тис. грн., в т.ч. кошти районного та сільських бюджетів – 291,0 тис. грн.;
  • «Реконструкція (термомодернізація) будівлі Ліснополянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Марківської районної адміністрації Луганської області. Виконання робіт складає близько 50,0 % (відремонтовано покрівлю, замінено вікна з улаштуванням укосів, частково утеплено стіни). Використані кошти ДФРР – 1981,8 тис. грн., місцевих бюджетів – 470,5 тис. грн., в т.ч. кошти районного та сільських бюджетів – 357,0 тис. грн.;
  • «Реконструкція (термомодернізація) будівлі Бондарівської гімназії Марківської районної адміністрації Луганської області. Виконання робіт складає близько 20% (замінено вікна з улаштуванням укосів). Використані кошти ДФРР – 1119,5 тис. грн., місцевих бюджетів – 845,3 тис. грн., в т.ч. кошти районного та сільських бюджетів – 565 тис. грн.;
  • «Реконструкція (термомодернізація) будівлі Краснопільскої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Марківської районної адміністрації Луганської області. Виконання робіт складає близько 86% (утеплено стіни, відремонтовано покрівлю, утеплено горище, замінено вікна з частковим улаштуванням укосів, замінено двері, частково улаштовано вимощення). Використані кошти ДФРР – 4133,4 тис. грн., місцевих бюджетів – 531,3 тис. грн., в т.ч. кошти районного та сільських бюджетів – 423,0 тис. грн.;
  • «Реконструкція (термомодернізація) будівлі Кабичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Марківської районної адміністрації Луганської області. Виконання робіт складає близько 60% (відремонтовано покрівлю, утеплено горище, замінено вікна з улаштуванням укосів). Використані кошти ДФРР –3257,8 тис. грн., місцевих бюджетів – 508,1 тис. грн., в т.ч. кошти районного та сільських бюджетів – 425 тис. грн.

Загальна сума використання коштів ДФРР 11,2 млн грн, коштів місцевих бюджетів – 2,7 млн грн, в т.ч. кошти районного та сільських бюджетів –
2,061 млн грн.

Кошти на соціально-економічний розвиток територій. Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2017 № 861-р району виділено кошти в сумі 1 млн грн., сума коштів освоєна в повному обсязі, на капітальний ремонт будівлі Марківської гімназії (заміна вікон на енергозберігаючі, монтаж та обробка укосів) – 477,6 тис. грн, придбання медичного обладнання довготривалого терміну використання – 552,4 тис. грн.

Одним з джерел інвестицій є залучення коштів міжнародних організацій, іноземних підприємств.

В 2018 році продовжилося співробітництво з міжнародними організаціями.

Представництвом ПРООН, в рамках проекту «Відновлення врядування та примирення в охоплених конфліктом громадах України» в 2018 було профінансовано 3 заявки, на загальну суму 150,0 тис. грн:

  • Проект «Облаштування робочого місця для надання правової допомоги жителям віддаленої сільської території» в с. Кабичівка;
  • Проект «Відновлення довіри до нової поліції та посилення громадської безпеки в смт Марківка шляхом проведення спільних заходів з громадою, поліцією та владою»;
  • Проведення заходу «Спорт єднає покоління» в с. Кризьке.

Фондом ЮНІСЕФ та ГО «СКЦ «Задзеркалля» за фінансової підтримки Європейського союзу в рамках програми «Молода енергія громад» було виділено кошти на реалізацію 1 мікропроекту: «Зона здоров’я та спілкування для веселян» в с. Веселе на загальну суму 50,0 тис. грн.

Найбільш успішним результатом взаємодії з міжнародними донорами став проект «Підтримка ЦНАП Марківської райдержадміністрації для організації спільної роботи з подальшою передачею ЦНАП об’єднаній територіальній громаді», де було залучено 2,4 млн грн.

За рахунок коштів Міжнародної організації з міграції та уряду Японії проведено капітальний ремонт в Марківській центральній районній бібліотеці в рамках проекту «Підтримка згуртування та розвитку громад, що зазнали наслідків конфлікту на Донбасі» на загальну суму 969,6 тис. грн., що дало змогу покращити обслуговування 420 дітей, 274 підлітків та 1716 дорослих читачів.

Робота в даному напрямку та по залученню інвестицій в район з різних джерел фінансування буде проводитися надалі.

 

Щодо об’єднання на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, і населення, а також бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання на пайових засадах об’єктів соціальної і виробничої інфраструктури, шляхів місцевого значення, на капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах) та на заходи щодо охорони праці та охорони навколишнього природного середовища.

В 2018 р. органами місцевого самоврядування району не приймалися рішення про об’єднання на договірних засадах коштів соціальних фондів для ремонту шляхів місцевого значення та на заходи щодо охорони праці та охорони навколишнього природного середовища.

 

Стосовно пункту сьомого залучення в порядку, встановленому законом, підприємств, установ та організацій, які не належать до комунальної власності, до участі в обслуговуванні населення відповідної території, координація цієї роботи.

Послуги з водопостачання та водововідведення мешканцям смт Марківка надає Марківська дільниця РКП «Старобільськвода».

Послуги населенню з постачання електроенергії надає Марківська комплексна дільниця Біловодських міжрайонних електричних мереж ТОВ «ЛЕО».

Розподілення газоподібного палива через місцеві трубопроводи на території району здійснює Марківське міжрайонне управління по експлуатації газового господарства – філія Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Луганськгаз».

На території району підприємства теплоенергетики відсутні.

Станом на 1 січня 2019 року в районі діють ОСББ, які обслуговують
5969 м кв. (9 будинків).

 

Делеговані повноваження стосовно затвердження маршрутів і графіків руху місцевого пасажирського транспорту незалежно від форм власності, узгодження цих питань відповідно транзитного пасажирського транспорту виконувались:

Відповідно до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт» забезпечення організації пасажирських перевезень покладається:

- на міжміських автомобільних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області на обласні державні адміністрації;

- на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не  виходять за межі району – на районні державні адміністрації;

- на міських автобусних маршрутах загального користування – на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту.

На сьогодні у Марківському районі приміські маршрути (автобусні маршрути, які з’єднують населені пункти і їх протяжність не перевищує 50 км), відсутні. Так як, всі маршрути, які проходять через Марківський район, є міжміськими, затвердження маршрутів, зокрема графіків руху проводить обласна державна адміністрація.

У зв’язку з проведенням антитерористичної операції в Луганській області призупинена робота маршруту «Луганськ – Станиця – Широкий».

На території району перевезення пасажирів на приміських та міжміських (внутрішньообласних) автобусних маршрутах загального користування здійснюється ФОП Дись Ю.М. Щочетверга обслуговується 7 автобусних маршрутів в різних напрямках.

 

Організація охорони, реставрації, використання пам’яток історії та культури, архітектури і містобудування, палацово-паркових, паркових та садибних комплексів, природних заповідників місцевого значення.

На території Марківського району знаходиться 248 курганів-могильників та 3 стародавніх поселення. На 82 кургани, курганні групи та 3 стародавні поселення заведені 28 паспортів.

В межах села Тишківка знаходиться Кирило-Мифодіївська церква, яка внесена до Державного обліку об’єктів культурної спадщини України, як пам’ятка архітектури, яка має особливу культурну цінність.

Контроль за збереженням пам’яток історії та культури, що знаходяться на території району покладено на відділ культури райдержадміністрації.

 

Стосовно підготовки висновків щодо проектів місцевих містобудівних програм відповідних адміністративно-територіальних одиниць, що затверджуються сільськими, селищними, міськими радами.

Висновків щодо проектів місцевих містобудівних програм у 2018 році не надавалося.

 
Видача замовникам відповідно до законодавства містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок за межами населених пунктів.

У 2018 р. надано  2 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

 

Пункт 13:забезпечення відповідно до законодавства розвитку науки, усіх видів освіти, охорони здоров’я, культури, фізичної культури і спорту, туризму; сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел, роботі творчих спілок, національно-культурних товариств, асоціацій, інших громадських та неприбуткових організацій, які діють у сфері освіти, охорони здоров’я, культури, фізичної культури і спорту, сім’ї та молоді виконано районною державною адміністрацією у 2018 році таким чином.

Продовжується організаційна робота щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в районі, створення умов для якісної освіти.

Мережа закладів загальної середньої освіти налічує 12 діючих шкіл та 1 навчально-виховний комплекс (Веселівський НВК). В них з 01.09.2018 року навчається 1367 учнів, з яких 97 – діти, переселені із тимчасово непідконтрольних територій Луганської та Донецької областей та
36 старшокласників, які навчаються дистанційно на базі Кризької ЗОШ І-ІІІ ступенів для отримання базової та повної загальної середньої освіти.

У 2018 році з метою створення освітнього середовища умовах реалізації Концепції «Нова українська школа» виділено кошти в сумі близько 1 млн. 74 тис. грн., з них: державний бюджету – 506 тис. грн., місцевого – 568 тис. грн.

Придбано учнівські меблі, комп’ютерне обладнання, мультимедійні дошки, триває поставка дидактичного та ігрового матеріалів для навчання учнів за новими програмами.

В закладах освіти створені належні умови для їх навчання і виховання.
10 шкільних автобусів підвозить 560 дітей та дошкільнят, що становить 100 % від потреби. Планом перспективного розвитку Марківського району на 2019-2021 роки заплановано придбання 3 одиниць шкільного автотранспорту.

В школах організоване гаряче харчування для 1186 школярів, з яких
611 харчуються безкоштовно. Вартість харчування становить 12,0 грн., а для дітей-сиріт – 16,0 грн. на день на одну дитину, витрати повністю взяв на себе місцевий бюджет, сума фінансування склала 1,1 млн грн.

З метою рівного доступу до якісної освіти в районі на базі Марківської гімназії створено опорний навчальний заклад, який обладнаний сучасними кабінетами для вивчення предметів природничо-математичного циклів та укомплектовано кваліфікованими педагогічними кадрами.

2018 рік став роком перемог наших вихованців на районних, обласних та республіканських предметних олімпіадах, конкурсах та виставках. Тому надважливим завданням є проведення капітального ремонту та термомодернізації Марківської гімназії в 2019-2020 роках.

Дошкільна освіта

Мережа дошкільних освітніх закладів району складається
з 5 функціонуючих ДНЗ та однієї групи дошкільнят при Веселівському НВК. На базі Караван-Солодківської ЗОШ І-ІІІ ступенів з 01.01.2017 року діє комунальний дошкільний навчальний заклад «Соняшник» Марківської районної ради з режимом короткотривалого перебування дітей на 20 місць.

Дошкільну освіту отримують 304 дитини віком від 2-х до 6-и років, що становить 76 % від загальної кількості дітей.

Малята, які не відвідують дитячі садочки, забезпечені педагогічним патронатом, який здійснюють вчителі початкових класів. Таким чином, рівень охоплення дітей різними формами дошкільної освіти становить 100 %.

У перспективі створення відділень дошкільних груп при Ліснополянській та Кризькій ЗОШ І-ІІІ ступенів на 40 місць.

Позашкільна освіта

Центр дитячої творчості та Дитячо-юнацька спортивна школа – позашкільні навчальні заклади, в яких навчається 654 вихованців (420 – в ЦДТ та 234 – в ДЮСШ). Філії позашкільних закладів діють в Ліснополянській, Кризькій, Караван-Солодківській, Курячівській ЗОШ та в Марківській і Бондарівській гімназіях.

Діти, вихованці позашкільних закладів освіти є постійними учасниками  та переможцями шкільних, районних та обласних конкурсів, фестивалів, культурно-масових заходів.

Для покращення умов перебування дітей та стимулювання до нових перемог, в 2019 році планується провести капітальний ремонт Марківської ДЮСШ.

Охорона здоров’я району представлена первинною ланкою – Марківським центром первинної медико-санітарної допомоги (1 – СЛАЗПСМ, 1 – Марківська лікарська амбулаторія, 1 – Бондарівська сільська лікарська амбулаторія, 21 фельдшерсько-акушерських пунктів та фельдшерських пунктів) та вторинною ланкою – Марківським РТМО (1 районна лікарня, 2 сільських стоматологічних кабінети). Наприкінці звітного року, з метою реалізації реформи охорони здоров’я, Центр первинної медико-санітарної допомоги було реорганізовано у комунальне некомерційне підприємство,

Медичну допомогу надають 31 лікар і 108 середніх медичних працівників, що складає 21,13 – лікарів та відповідно 73,62 середніх медичних працівників на 10 тис. населення. Укомплектованість лікарями становить 68 %. Питома вага лікарів, що мають атестаційну категорію 70,96 %, або 22 особи (2017 р. – 69,6 або 23 особи), середніх медичних працівників  – 77,8 %, або 84 особи (2017 р. – 75,2 % або 82 особи).

Проте, головною проблемою медичної сфери району залишається забезпечення кваліфікованими кадрами. На сьогоднішній день у Марківському РТМО налічується 8 вакантних посад лікарів, у Центрі первинної медико-санітарної допомоги Марківського району – 3 вакансії. З метою вирішення цієї проблеми районом придбано службове житло для лікарів первинної ланки, та заплановано придбання житла для лікарів вторинної ланки.

Установи забезпечені 170 стаціонарними ліжками, функціонує 6 денних стаціонарів на 105 ліжок терапевтичного профілю. Кількість хворих, пролікованих у денних стаціонарах за 2018 р. склала 980,98 на 10 тис. населення (2017 р. – 1130,6 на 10 тис. населення), показник зменшився на 15 % в зв’язку зі скороченням 15 ліжок хірургічного денного стаціонару.

Серед невідкладних завдань, як і раніше залишається придбання санітарного автотранспорту, проблема медико-соціального захисту ветеранів війни та осіб, потерпілих в наслідок аварії на ЧАЕС.

На жаль, складною залишається демографічна ситуація в районі, загальна народжуваність знизилась на 35,8%, а загальна смертність збільшилася на 2,9%.

За 2018 р. рівень госпітальної захворюваності серед усього населення збільшився на 3,4 % і склав 20,9 тис. на 100 тис. населення (2017 р. –
19,8 тис. на 100 тис. населення) У структурі причин смертності провідні місця займають хвороби систем кровообігу та злоякісні утворення.

З метою налагодження ефективного контролю за діяльністю галузі та посилення медичного захисту населення, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 № 1907 на території району здійснюється моніторинг основних показників стану здоров’я населення, діяльності лікувальних закладів та ресурсного забезпечення медичної сфери фінансовими коштами, кадровим потенціалом та матеріально-технічними засобами.

Протягом звітного періоду за рахунок місцевого бюджету проведено капітальні ремонти будівель закладів охорони здоров’я на загальну суму
5,6 млн грн та поліпшено матеріально-технічну базу медичних закладів на
3,0 млн грн.

На поліпшення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я також використані кошти інших джерел – державного (13,4 млн грн), обласного (1,5 млн грн), місцевого бюджету (9,2 млн грн) та інших джерел (14,4 млн грн).

 

Заклади культури району, направляють свою роботу на організацію дозвілля різних верст населення. В Марківському районі таку роботу здійснюють 37 закладів, які розміщені в 22 будівлях: 1 районний Будинок культури, 8 сільських Будинків культури, 11 сільських клубів, Марківський районний історичний музей, школа естетичного виховання дітей та 15 бібліотек. Роботу закладів культури району забезпечують 104 працюючих, в тому числі 59 фахівців.

Всі установи перебувають у комунальній власності районної, селищної та сільських рад і на сьогоднішній день використовуються за цільовим призначенням.

За 2018 рік значно поповнено матеріально-технічну базу закладів культури району на загальну суму 727,6 тис. грн за рахунок коштів районного та місцевих бюджетів, зокрема було придбано мобільну сцену, музичні інструменти, звукопідсилюючу апаратуру та сценічні костюми.

У Школі естетичного виховання навчається 228 дітей, для них відкрито
7 відділень: вокальне, хореографічне, естрадне, народне, образотворче, клас фортепіано та підготовче відділення. Учні школи приймають активну участь у конкурсах, фестивалях та достойно представляють Марківщину на обласному та всеукраїнському рівнях.

Успішно працює центральна бібліотечна система району.

Делегація працівників бібліотеки та ініціативної групи взяли участь у фестивалі громад в рамках проекту «Підтримка згуртування та розвитку громад, що зазнали наслідків конфлікту на Донбасі», в зустрічі з представниками соціального та неурядового сектору Японії в Києві, з метою обміном досвідом соціального згуртування, інтеграції постраждалого населення, психосоціальної підтримки.

В Марківській центральній бібліотеці проводилися безкоштовні уроки комп’ютерної грамотності, завданням яких було навчання різних категорій користувачів навичкам роботи з ПК, розширення та вдосконалення набутих знань, оволодіння методами пошуку інформації в мережі Інтернет. Всього проведено 32 групових та індивідуальних занять. Загальна кількість осіб, які пройшли навчання з ІТ в бібліотеках складає 105 осіб.

За минулий рік 2202 особи відвідали інтернет-центр. Телефонували рідним та друзям по «Скайпу» в інші міста та за кордон. Скористалися послугами Інтернет – центру бібліотеки не лише жителі селища та району а й внутрішньо переміщені особи. Найпопулярніша послуга для таких осіб – це реєстрація  перепустки в зону АТО. За 2018 рік було оформлено 40 перепусток.

Питання з розвитку фізичної культури та спорту постійно знаходилися  на контролі керівництва Марківської райдержадміністрації.

Пріоритетними для району визнані такі види спорту як: футбол, волейбол, гирьовий спорт, армреслінг, шахи, шашки, легка атлетика та греко-римська боротьба.

В районі працюють 31 колектив фізичної культури. Вони створені в сільських радах, організаціях, в ліцеї, ДЮСШ та загальноосвітніх навчальних закладах.

Для занять фізичною культурою та спортом в районі є відповідна матеріально-спортивна база. Вона налічує: 1 стадіон «Нива» на 1000 місць, 17 інших спортивних майданчиків (міні-футболу, волейболу, баскетболу), 14 спортивних залів, 11 футбольних полів, 6 майданчиків з нестандартим обладнанням, 17 приміщень для занять фізичною культурою і спортом, з них 6 приміщень з тренажерним обладнанням. Загалом на території Марківського району нараховується 90 спортивних споруд.

Здійснено капітальний ремонт спортивного залу, роздягалень, душових кімнат та інших приміщень в с. Курячівка за кошти місцевого бюджету (Бондарівської сільської ради) та районної ради на суму 1484 тис. грн. Завершено капітальний ремонт адмінбудівлі Марківської РКУ ФСК «НИВА» (роздягальні, душові та інші приміщення) та благоустрій стадіону «Нива» (освітлення та водопостачання). На капітальний ремонт та реконструкцію РКУ ФСК «НИВА» використано кошти 262 тис. грн. субвенції з обласного та 34,7 тис. грн з районного бюджетів.

В навчальних закладах працюють спортивні секції з футболу, баскетболу, волейболу, настільного тенісу, шахів і шашок та групи загальної фізичної підготовки в яких займаються в позаурочний час 1251 осіб учнівської молоді та дорослого населення. В 16 навчальних групах ДЮСШ розвивають свій хист 234 юних спортсменів району на відділеннях футболу, волейболу і греко-римської боротьби. Кращі учні ДЮСШ – постійні учасники і призери обласних змагань та турнірів. З учнями проводять навчально-тренувальні заняття 4 штатних тренери та 7 з погодинним навантаженням. Вже не перший рік працюють філії ДЮСШ з футболу та волейболу в Бондарівській гімназії, Караван-Солодківській ЗОШ І-ІІІ ст., Курячівській ЗОШ І-ІІ ст., Ліснополянській ЗОШ І-ІІІ ст. Кращі вихованці ДЮСШ постійно приймають участь в обласних та всеукраїнських спортивних змаганнях та турнірах, де стають переможцями та займають призові місця.

Працює Марківська районна комунальна установа ФСК «Нива», яка налічує в собі 18 колективів фізичної культури. Основним напрямком діяльності є спортивно-масова робота серед сільського населення району та колективів фізичної культури селища Марківка.

Спортивна база постійно знаходиться в належному стані, є однією з найкращих в Луганській області серед сільських районів. Діяльність установи здійснюється при фінансовій підтримці районної ради та районної державної адміністрації, спонсорів. Змагання проводяться з різних видів спорту зокрема з футболу, волейболу, гирьового спорту, шахів, шашок, легкої атлетики, армреслінгу та греко-римської боротьби.

На організацію та проведення 62 спортивно-масових заходів у 2018 році було використано 396,1 тис. грн із районного бюджету. На утримання спортивних установ виділено 860,9 тис. грн. Придбано інвентар та спортивне обладнання на суму 430,1 тис. грн. з районного бюджету.

Влітку 2018 року було організовано оздоровлення та відпочинок 49 талановитих та обдарованих дітей і дітей-учасників дитячих творчих колективів та спортивних команд в позаміському дитячому таборі «Лісова Галявина» за рахунок коштів місцевого бюджету. На придбання цих путівок на сесії Марківської районної ради відділу молоді та спорту РДА було виділено кошти у сумі 180,8 тис. грн. Впродовж 14 днів відпочинку для дітей відділом молоді та спорту були організовані та проведені культурно-масові заходи спортивного та патріотичного спрямування.

 

Пункт 14) підготовка і подання на затвердження ради пропозицій щодо організації територій і об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів щодо оголошення природних та інших об’єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам’ятками історії або культури, які охороняються законом, підготовка і подання на затвердження ради пропозицій щодо оголошення в місцях масового розмноження та вирощування потомства дикими тваринами «сезону тиші» з обмеженням господарської діяльності та добуванням об’єктів тваринного світу.

З метою охорони та збереження територій з природною степовою рослинністю та подальшого включення в екологічну мережу в обсягах, достатніх для досягнення планових показників заповідності району згідно Регіональної цільової програми розвитку екологічної мережі області на 2010-2020 роки, рішенням 24 сесії Кризької сільської ради від 8 січня 2013 року №24/8 дана згода на створення ландшафтного заказника місцевого значення «Урочище «Струмок»», площею 123 га.

Рішенням двадцять четвертої сесії шостого скликання Марківської районної ради від 23.04.2013 року № 24/23 надана згода на оголошення ландшафтного заказника місцевого значення «Урочище «Струмок»».

Доля природно-заповідного фонду по Марківському району, враховуючи площу заказника «Урочище «Струмок»», складає 5,0%, що відповідає показнику заповідності запланованому «Цільовою Програмою розвитку екологічної мережі Луганської області на 2010-2020 роки».

Марківська райдержадміністрація щорічно надає свої пропозиції щодо здійснення природоохоронних заходів за рахунок державного бюджету або  з обласного фонду охорони навколишнього природного середовища, зокрема з розробки проектних документацій.

 

Пункт 15) вжиття необхідних заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до закону, інформування про них населення, залучення в установленому законом порядку до цих робіт підприємств, установ та організацій, а також населення.

Підготовка цивільного захисту району здійснюється відповідно до Кодексу цивільного захисту, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту» від 09.01.2014 року № 11, щорічного Плану основних заходів цивільного захисту Луганської області.

Головним завданням цивільного захисту Марківського району є розвиток, удосконалення і забезпечення функціонування ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, її готовності до дій за призначенням в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, в умовах можливих терористичних проявів, а також готовності до переведення системи цивільного захисту з мирного часу на особливий період.

За період 2018 р. надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в районі не траплялося. У разі їх виникнення, інформація до населення району доводиться через радіотрансляційну мережу та за допомогою 2 електросирен централізованого запуску, 4 гучномовців. Разом з тим триває  робота з питання приведення у відповідність до вимог законодавства протирадіаційнних укриттів. Проведена технічна інвентаризація одного протирадіаційного укриття.

На виконання постанови КМУ в районі створений матеріальний резерв для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. Стан накопичення матеріального резерву складає 100% від потреби. Створений запас палива-мастильних матеріалів, будівельних матеріалів, матраців, подушок, ковдр, комплектів постільної білизни та інше на випадок надзвичайної ситуації.

 

16) координація на відповідній території діяльності місцевих землевпорядних органів;

Відповідно до чинного законодавства координація діяльності місцевих землевпорядних органів покладена на Марківський відділ Держгеокадастру.

 

Стосовно пункту 17) здійснення контролю за використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок.

В 2015 році кошти у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов’язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок не надходили.

 

Пункт 18) забезпечення виконання заходів з відстеження результативності регуляторних актів, прийнятих районними, обласними радами.

Аналіз виконання органами виконавчої влади та місцевого самоврядування району заходів з реалізації державної регуляторної політики показав, що регуляторні акти протягом звітного періоду не приймались.

 

4,5 роки тому розпочалася реформа децентралізації. І хоча ця реформа ще далека до завершення, вона належить до числа тих, позитивні результати якої суспільство вже точно помітило.

Завдяки їй постійно збільшуються показники районного бюджету, так в 2014 році бюджет району становив 61,4 млн. грн, в 2018 році – 208,7 млн. грн., це в 3,5 рази більше. В звітному періоді розпочато процес створення об’єднаної територіальної громади. Згоду на об’єднання надали чотири сільські ради, що затверджено рішенням сесії Марківської селищної ради від 25.07.2018 р.
за № 35-1/2018 «Про добровільне об’єднання територіальної громади».

В кінці свого виступу хочу сказати, що вся робота районної державної адміністрації у 2018 році була направлена на виконання делегованих їй повноважень. На наповнення бюджету району, селищної та сільських рад, а отже ми можемо планувати розвиток району та його інфраструктури.

В 2019 році, згідно з Перспективним планом розвитку Марківського району на 2019-2021 роки, ми будемо зосереджуватись на:

- впровадженні заходів на реалізацію концепції «Нова школа»: реконструкцію освітніх закладів, поповнення матеріально-технічної бази та автопарку;

- залученні в район інвестицій з різних джерел фінансування для реалізації запланованих проектів;

- проведенні інвентаризації земель, з метою їх повного використання та сплати податків до бюджету району;

- наповненні районного бюджету;

- продовженні реформування медичної галузі відповідно до чинного законодавства;

- втіленні реформи децентралізації на території району;

Аналізуючи весь спектр розглянутих питань, слід зауважити, що районна державна адміністрація зосередила свою увагу на найскладніших проблемах сьогодення району. Багато завдань необхідно ще вирішити, підтримати впровадження реформ в країні на місцевому рівні, а для цього потрібна консолідація зусиль та узгоджені дії органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Дякую працівникам районної державної адміністрації, депутатському корпусу районної ради та сільських рад, керівникам районних служб та організацій за підтримку і взаєморозуміння у вирішенні важливих для жителів Марківського району питань.

Сьогодні життя висуває кожному із нас високі вимоги, спонукає до особливої відповідальності перед собою, своєю країною, прийдешніми поколіннями.

 

Щиро бажаю всім міцного здоров’я, родинного щастя та незламності духу.

 

 

Голова районної
державної адміністрації                                                                І. ДЗЮБА