Розвиток підприємництва

Довідник про міжнародні організації, фонди та програми, які займаються питаннями розвитку підприємництва

До відома суб’єктів підприємницької діяльності

Відділом економічного розвитку і торгівлі Марківської райдержадміністрації розроблено ПРОЕКТ  «Порядку використання коштів районного бюджету, передбачених на реалізацію заходів Програми розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в Марківському районі на 2018-2019 роки» (додається).

Порядком, за результатами конкурсного відбору, передбачена компенсація суб`єктам малого і середнього підприємництва фактично сплачених у поточному бюджетному періоді відсоткових ставок за користування банківськими кредитами, залученими         у попередні роки на реалізацію проектів.

Зауваження та пропозиції прохаємо надавати за тел. (06464)9-21-64 або на ел. адресу uemarrda@gmail.com.

ПОРЯДОК

використання коштів районного бюджету, передбачених на реалізацію заходів Програми розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в Марківському районі на 2018-2019 роки

 

І. Загальні положення

 

Порядок використання коштів районного бюджету, передбачених на реалізацію заходів Програми розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в Марківському районі на 2018-2019 роки (далі - Порядок), визначає умови та механізм надання фінансової підтримки суб’єктам малого і середнього підприємництва шляхом часткової компенсації з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, що надаються банками на реалізацію проектів (далі - компенсація).

 

Компенсація здійснюється в рамках реалізації районної програми розвитку малого і середнього підприємництва на відповідні роки.

 

Компенсація надається за результатами конкурсного відбору, що проводиться серед суб’єктів малого та середнього підприємництва (далі - позичальники), які:

відповідають критеріям, визначеним частиною третьою статті 55 Господарського кодексу України;
включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань і зареєстровані як платники податків;
отримали в банках кредити на реалізацію проектів у галузях економіки, визначених пунктом 2.2 цього Порядку.

 

Компенсація надається одноразово на безповоротній основі і спрямовується на часткову компенсацію фактично сплачених у поточному бюджетному році відсоткових ставок за користування кредитами, отриманими позичальниками у національній валюті на реалізацію проектів у галузях економіки, визначених пунктом 2.2 цього Порядку.

 

Компенсація позичальникам суми фактично сплачених відсотків за користування кредитом здійснюється у національній валюті в розмірі 100% облікової ставки Національного банку України, що діє на дату нарахування відсотків за користування кредитом та нараховується на тіло кредиту, але не більше 50 тис. грн у рік на одного позичальника.

У разі, якщо позичальник отримав кредит за відсотковою ставкою, нижчою від облікової ставки Національного банку України, компенсація надається у розмірі фактично сплачених ним відсотків.

 

Кошти районного бюджету не можуть бути спрямовані на погашення будь-яких штрафних санкцій або пені на заборгованість за кредитами.

 

II. Умови та порядок проведення конкурсного відбору

 

Організація проведення конкурсного відбору здійснюється Марківською районною державною адміністрацією (далі - Адміністрація).

 

У конкурсному відборі беруть участь позичальники, які реалізують

проекти у таких галузях економіки: будівельна промисловість; харчова промисловість; агропромисловий комплекс (у тому числі створення та діяльність сільськогосподарських кооперативів); транспорт; житлово-комунальний комплекс.

    Пріоритетними є проекти, спрямовані на:

впровадження енергозберігаючих технологій, альтернативних видів палива;
модернізацію, оновлення та придбання основних фондів;
будівництво, реконструкцію і технічне переоснащення у сферах централізованого водопостачання та водовідведення;
комунальний комплекс;
впровадження екологічних технологій та технологій із переробки твердих побутових відходів;
впровадження інноваційних технологій.

 

До участі у конкурсному відборі не допускаються позичальники, які:

є кредитними, страховими організаціями, інвестиційними фондами, недержавними пенсійними фондами, професійними учасниками ринку цінних паперів, ломбардами;
є нерезидентами України, за винятком випадків, передбачених міжнародними договорами України;
здійснюють виробництво або реалізацію зброї, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, обмін валют;
здійснюють надання в оренду нерухомого майна, що є одним з основних видів діяльності;
визнані банкрутами або стосовно яких порушено справу про банкрутство;
перебувають у стадії припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
подали завідомо недостовірні відомості та документи під час звернення за наданням державної підтримки;
мають заборгованість перед бюджетами, Пенсійним фондом України, фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування;
отримали державну підтримку з порушенням умов щодо її надання або цільового використання бюджетних коштів, що доведено в установленому чинним законодавством порядку;
отримують аналогічну за видами фінансову підтримку, строк надання якої не закінчився.

 

Для підготовки та проведення конкурсного відбору розпорядженням

голови районної державної адміністрації створюється конкурсна комісія, затверджується її персональний склад та положення про неї.

 

Члени конкурсної комісії зобов’язані не допускати виникнення конфлікту інтересів.

 

. Оголошення про проведення конкурсного відбору розміщується на веб-сторінці Марківської райдержадміністрації офіційного сайту Луганської обласної військово-цивільної адміністрації не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати його проведення.

У тексті оголошення про проведення конкурсного відбору вказується інформація про:

умови, місце та дату проведення конкурсного відбору;
адресу конкурсної комісії;
граничний термін подання документів для участі у конкурсному відборі.

 

Позичальники, які бажають взяти участь у конкурсному відборі, подають конкурсній комісії такі документи (далі - пакет документів):

заявку на участь у конкурсному відборі для отримання часткової компенсації з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва у двох примірниках за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
анкету на участь у конкурсному відборі для отримання часткової компенсації з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку;
виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
бізнес-план з фінансово-економічним обґрунтуванням проекту, який повинен містити інформацію про:

назву, мету, вартість проекту, соціальні та екологічні наслідки його впровадження;
фінансово-економічні показники роботи суб’єкта підприємницької діяльності протягом попередніх двох років та на останню звітну дату поточного року;
фінансово-економічні показники ефективності проекту: фактичне
збільшення обсягів виробництва, відрахувань до бюджету; досягнутий    
(який буде досягнуто) в результаті реалізації проекту рівень 

рентабельності; термін окупності проекту;

рівень заробітної плати працівників, які будуть працевлаштовані на нові
робочі місця (у разі їх створення), динаміку зміни рівня середньомісячної   
заробітної плати одного штатного працівника;
створення нових робочих місць (за умови збереження наявних);

ефективність впровадження проекту;

довідку про фактично досягнуті під час реалізації проекту показники,      

 що має містити інформацію про обсяги виробництва, доходів і витрат за      

 останні 12 місяців, фактичний рівень заробітної плати, кількість нових      

 робочих місць (у разі їх створення), за підписом керівника та головного

 бухгалтера;

довідку про відсутність заборгованості з виплати заробітної плати не  

пізніше ніж за 30 днів до дня подання заявки;

копії податкової звітності за попередній рік та останній звітний період    

поточного року:

для фізичних осіб - підприємців: заповнена податкова декларація платника єдиного податку - фізичної особи-підприємця за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 липня 2015 року за № 799/27244, або заповнена податкова декларація про майновий стан і доходи за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 року за

№ 1298/27743;

для юридичних осіб: заповнена податкова декларація платника єдиного податку - фізичної особи-підприємця за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 липня 2015 року за № 799/27244, або заповнена податкова декларація з податку на прибуток підприємств (з додатками) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2015 року № 897, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2015 року за № 1415/27860;

копії фінансової звітності за попередній рік та останній звітний період    

поточного року за такими формами:

для фізичних осіб - підприємців: книги обліку доходів або обліку доходів

і витрат відповідно до обраної ними системи оподаткування (сторінок з

підсумками доходів та/або витрат за попередній рік та останній звітний

період поточного року);

для юридичних осіб:

суб’єктів малого підприємництва - форми № 1-м (№ 1-мс) «Баланс», № 2-м (№ 2-мс) «Звіт про фінансові результати» згідно з наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2000 року № 39 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 березня 2000 року за № 161/4382;

суб’єктів середнього підприємництва - форми № 1 «Баланс (Звіт про фінансовий стан)», № 2 «Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід)», № 3 (№ 3-н) «Звіт про рух грошових коштів», № 4 «Звіт про власний капітал» згідно з наказом Міністерства фінансів України від 07 лютого 2013 року № 73 «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 року за № 336/22868;

копії документів, які підтверджують цільове використання кредитних коштів (господарських договорів, актів виконаних робіт, документів про здійснення позичальником розрахунків тощо);
письмове зобов’язання позичальника (для юридичних осіб - за підписом керівника та головного бухгалтера) повернути у місячний строк до районного бюджету кошти у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання;
копію кредитного договору (у тому числі графік погашення кредиту), завірену банком, який видав кредит;
виписку банку про отримання позичальником коштів за кредитом;
завірені банком копії платіжних доручень щодо сплати зобов’язань за кредитним договором;
довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів, платежів, що контролюються органами Державної фіскальної служби України.
довідку про отриману суб’єктом малого чи середнього підприємництва протягом попередніх трьох років державну допомогу (у разі її надання).

 

Конкурсна комісія розпочинає приймання пакета документів на участь у конкурсному відборі з дня публікації оголошення.

 

Пакет документів подається конкурсній комісії позичальником або уповноваженим ним представником.

Відділ забезпечує збереження отриманої від позичальника інформації.

 

Обробка персональних даних позичальників здійснюється за їх згодою відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

 

Якщо пакет документів, вказаний у пункті 2.6 цього Порядку, подано не у повному обсязі або виявлено невідповідність позичальника вимогам пунктів 1.3 та 2.2 цього Порядку, документи не реєструються та повертаються позичальнику у день його подання. У разі усунення виявлених недоліків до закінчення граничного терміну подання пакета документів позичальник має право подати його повторно.

У разі прийняття поданого пакета документів один примірник заявки на участь у конкурсному відборі для отримання часткової компенсації з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва, повертається позичальнику з відміткою про отримання.

 

Прийняття пакета документів завершується не пізніше ніж за 10 робочих днів до дати проведення конкурсного відбору. У разі, якщо на участь у конкурсному відборі подано лише один пакет документів, конкурсний відбір не проводиться та оголошується повторно.

 

Конкурсна комісія на своєму засіданні розглядає поданий пакет документів, встановлює їх достовірність та приймає рішення про допущення або недопущення позичальника у конкурсному відборі.

Недопущення позичальника до участі у конкурсному відборі можливе у разі виявлення розбіжностей між відомостями, зазначеними в поданих документах, або недостовірної інформації.

У разі прийняття рішення про недопущення позичальника до участі у конкурсному відборі протягом двох робочих днів йому надсилається письмове повідомлення.

 

III. Визначення переможців

 

Визначення переможців конкурсного відбору здійснюється за результатами оцінки відповідності позичальника критеріям, визначеним у пункті 3.2 цього Порядку, та співбесіди з його керівником, який обґрунтовує фінансово-економічні показники ефективності проекту та перспективи його реалізації.
Визначення переможців конкурсного відбору здійснюється за такими критеріями:

відповідність проекту пріоритетам, визначеним у пункті 2.2 цього Порядку:

відповідає трьом і більше пріоритетам - 10 балів;

відповідає одному або двом пріоритетам - 5 балів;

не відповідає - 0 балів;

реалізація проекту в сільській місцевості:

так - 5 балів;

          ні - 0 балів;

реалізація проекту направлена на: виробництво продукції - 5 балів; виконання робіт - 3 бали; надання послуг - 1 бал;
відсоток прибутку за минулий рік до вартості проекту: вище 20 % - 10 балів; від 10 до 20 % - 7 балів; від 5 до 10 % - 5 балів; до 5 % - 3 бали;
частка власних коштів у вартості проекту: від 40 до 60 %-10 балів; від 25 до 40 % - 5 балів; до 25 % - 0 балів;
кількість створених нових робочих місць: за кожне робоче місце - 2 бали;

не створено жодного - 0 балів;

рівень середньомісячної заробітної плати працівників у відповідній адміністративно-територіальній одиниці району:
вище середнього рівня на 10 % - 5 балів;

відповідає середньому рівню (дорівнює або знаходиться в діапазоні 10 % у більший або менший бік від середнього рівня) - 2 бали; нижче середнього рівня на 10 % - 0 балів;

комплексна оцінка перспектив реалізації проекту на території району: повна відповідність - 4-5 балів; частково відповідає - 1-3 бали; не відповідає - 0 балів;
ступінь підготовки позичальником бізнес-плану та іншої документації, що надається ним для участі у конкурсному відборі: наявність усієї необхідної інформації - 5 балів; часткова наявність - 1-4 бали; відсутність - 0 балів.

 

Загальна оцінка складається із суми балів за кожним критерієм. Позичальники, які за результатами оцінки набрали 30 і більше балів та пройшли співбесіду, вважаються такими, що пройшли конкурсний відбір. Сумарний бал кожного учасника конкурсу вказується у протоколі конкурсної комісії.
Переможцями конкурсного відбору визнаються позичальники, які отримали найбільшу кількість балів серед тих, хто пройшов конкурсний відбір.

Переможців конкурсного відбору може бути декілька, їх кількість визначається окремо за результатами кожного конкурсного відбору в межах коштів, передбачених на виплату компенсації.

У разі наявності однакової кількості балів у декількох позичальників перевага надається тим, які отримали більше балів за критерієм «кількість створених нових робочих місць», зазначеним у підпункті 6 пункту 3.2 цього Порядку.

Рішення конкурсної комісії про переможців оформлюється протоколом.

 

Конкурсна комісія протягом 3 робочих днів після прийняття рішення про переможців конкурсного відбору оприлюднює його результати на офіційному сайті Марківської районної державної адміністрації (далі - Адміністрація) та видає переможцям витяги з протоколу.

Протокол конкурсної комісії про переможців конкурсного відбору є підставою для укладання угоди між Адміністрацією, переможцем та банком, у якій визначається розмір та порядок перерахування компенсації.

У разі відмови в наданні компенсації конкурсна комісія надсилає суб’єкту підприємництва протягом 10 робочих днів з початку проведення конкурсного відбору обґрунтовану письмову відповідь із зазначенням причин відмови.

 

3.6 Позичальники мають право оскаржити рішення конкурсної комісії у встановленому чинним законодавством порядку.

 

3.7. Кошти на компенсацію надаються позичальникам у межах одного бюджетного періоду. У разі, коли термін реалізації проекту перевищує один бюджетний період, питання подальшої компенсації може бути розглянуто за умови участі позичальника у наступному конкурсному відборі.

 

IV. Порядок надання компенсації

 

Банк, у якому переможець отримав кредит, подає Адміністрації виписку із зазначенням інформації щодо загальної та погашеної суми кредиту, загальної та сплаченої суми відсотків за поточний бюджетний період, розрахованої суми, яка підлягає компенсації.

 

Адміністрація складає реєстр компенсаційних виплат у розрізі банків і подає  управлінню Державної казначейської служби України у Марківському районі Луганської області разом із платіжними дорученнями для здійснення видатків на компенсацію.

 

Вказані видатки здійснюються в установленому порядку наприкінці поточного року шляхом перерахування грошових коштів на рахунки банків, які,

у свою чергу, протягом 10 робочих днів перераховують суму компенсації на рахунки позичальників - переможців конкурсного відбору та інформують про це Адміністрацію.

 

Позичальники, що стали переможцями конкурсного відбору, щопівроку протягом наступного року надають у письмовій формі Адміністрації інформацію про результати реалізації проекту для її подальшого узагальнення.

 

ДО ВІДОМА СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ

Відповідно до статті 6, пункту 4 частини першої статті 13, статей 19, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», абзацу третього частини першої статті 1, пунктів 4, 8 частини третьої статті 6 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації», статей 9, 16 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», статті 70 Бюджетного кодексу України, з метою створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва в області та необхідністю забезпечення його фінансової підтримки розпорядженням голови обласної державної адміністрації – керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 15.02.2018 року № 132 затверджений Порядок надання фінансової підтримки з обласного бюджету для реалізації інвестиційних проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва області, спрямованих на створення нових робочих місць.

До уваги підприємців!

В області здійснюють діяльність «гарячі лінії».

Департамент економічного розвитку, торгівлі та туризму повідомляє, що для оперативного вирішення актуальних питань, які стосуються підприємницької діяльності, в області працюють «гарячі лінії» для підприємців, утворені при виконавчих комітетах міських рад міст обласного значення та райдержадміністраціях.

Назва виконавчого органу, який надає консультації

телефони «гарячої лінії»

e-mail

графік роботи «гарячої лінії» для підприємців

1

2

3

4

Державна установа «Луганський обласний контактний центр»

 

0-800-505-107

(0645) 700-007

 

-

ПН-ЧТ: 8:00-17:00

ПТ: 8:00-15:45

Відділ перспективного планування управління економіки Лисичанської міської ради

(06451) 7-32-15

econom@lis.gov.ua

третій ЧТ місяця:

9:00-12:00

Відділ адміністративних послуг Лисичанської міської ради (Центр надання адміністративних послуг)

(06451) 7-37-23,

095-655-86-06

adminposluga@lis.gov.ua

ПН, ВТ, ЧТ, ПТ:

8:00-15:00

СР: 10:00-17:00

СБ: 8:00-13:00

Загальний відділ Рубіжанської міської ради

 

(06453) 6 47 36

gorisp@rmr.gov.ua

ПН- ПТ:

10:00-11:00

Сєвєродонецька міська рада

 

-

-

-

Управління економічного розвитку і торгівлі Біловодської районної державної адміністрації

(06466) 2-01-37

ublv@ukrpost.ua

ПН- ПТ:

8:00-17:00

Відділ економічного розвитку і торгівлі Білокуракинської районної державної адміністрації

(06462) 2-14-08

brda17lk@ukrpost.ua

ПН-ПТ:

8:00-17:15

перерва: 12:00-13:00

Управління економічного розвитку і торгівлі Кремінської  районної державної адміністрації

(06454) 3-18-78

kremrda@loga.gov.ua

ПН-ЧТ:

8:00-17:00

ПТ: 8:00-16:00

перерва: 12:00-13:00

Управління економічного розвитку і торгівлі Марківської районної державної адміністрації

(06464) 9-21-64

uemarrda@gmail.com

ПН-ПТ:

8:00-17:00

Відділ економічного розвитку, торгівлі та туризму Міловської районної державної адміністрації

(06465) 2-13-39

economy@mel.lg.ukrtel.net

ПН-ПТ:

8:00-17:00

Управління економічного розвитку і торгівлі Новоайдарської районної державної адміністрації

(06445) 9-42-81

-

ПН-ЧТ: 8:00-17:00

ПТ: 8:00-16:00

перерва: 12:00-13:00

Відділ економічного розвитку і торгівлі Новопсковської районної державної адміністрації

(06463) 2-17-76

economika1776@ukr.net

ПН-ЧТ:

8:00-15:45

ПТ: 8:00-15:45

перерва: 12:00-12:45

Відділ розвитку підприємництва і ринкових відносин управління економічного розвитку і торгівлі Попаснянської районної державної адміністрації

(06474) 3-11-67

050-802-99-11

(06474) 3-11-67

063-510-99-67

popasna_ec@ukr.net

СР: 9:00-11:00

Управління економічного развитку  Сватівської районної державної адміністрації

(06471) 3-28-02

ecosv@meta.ua

ПН-ПТ:

8:00-17:00

перерва: 12:00-13:00

Управління економічного розвитку і торгівлі Станично-Луганської районної державної адміністрації

(06472)31416

economstn@ukrpost.ua

ПН-ПТ:

8:00-16:30

Відділ економічного розвитку, інфраструктури та торгівлі Старобільської районної державної адміністрації

(06461) 2-15-11

starobilsk-ekonom@ukr.net

ПН-ПТ:

8:00-17:00

перерва: 12:00-13:00

Троїцька районна державна адміністрація

(06456) 2-12-42

kitt77777@i.ua

ПН-ПТ:

8:00-17:00 п

перерва: 12:00-13:00

До уваги підприємців!

Інформаційно-консультаційну підтримку у сфері оподаткування

можна отримати у Центрах обслуговування платників податків

Департамент економічного розвитку, торгівлі та туризму повідомляє, що отримати інформаційно-консультаційну підтримку у сфері оподаткування можна у Центрах обслуговування платників податків, що здійснюють діяльність при територіальних органах Державної фіскальної служби у Луганській області.

Детальніша інформація про діяльність Центрів обслуговування платників податків розміщена на офіційному сайті Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області за посиланням http://lg.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-p....

№ з/п

Назва Центру обслуговування платників

Адреса Центру обслуговування платників

Телефон

1.

Центр обслуговування платників Державної податкової інспекції у
м. Лисичанську Головного управління
Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Сосюри, 347

м. Лисичанськ
Луганська область,

93113 

консультант – модератор:

(06451) 7-11-81
публічна інформація:
(06451) 7-05-06,
(06451) 7-11-81

E-mail: lg.lisichansk.service@sfs.gov.ua

2.

Центр обслуговування платників Первомайської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Менжинського, 2-Б

м. Попасна,

Луганська область, 

93300 
 

телефон: (06474) 3-31-61

E-mail: lg.pervomaysk.service@sfs.gov.ua

 

3.

Центр обслуговування платників Державної податкової інспекції у

м. Рубіжне Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Менделєєва, 14 б,

м. Рубіжне,

Луганська область,

93009
 

консультант – модератор:

(06453) 7-04-76
публічна інформація:
(06453) 7-04-76

E-mail:  lg.rubizhne.service@sfs.gov.ualg.rubizhne.official@sfs.gov.ua

4.

Центр обслуговування платників Державної податкової інспекції у

м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Енергетиків, 72,
( 1-й поверх),

м. Сєвєродонецьк,
Луганська область, 

93400

консультант – модератор:

(06452) 70-26-29,

(06452) 70-33-72
публічна інформація:

(06452) 70-26-29.

E-mail:  lg.severodonetsk.service@sfs.gov.ua

5.

Центр обслуговування платників Державної податкової інспекції  Біловодського відділення Станично-Луганської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Гусарева, 2,
смт Біловодськ,

Луганська область,

92800

приймальня громадян:

(06466) 2-00-78
публічна інформація:

(06466) 2-02-44

E-mail:  lg.bilovodsk.service@sfs.gov.ua

 

6.

Центр обслуговування платників Державної податкової інспекції  Білокуракинського відділення Сватівської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Історична, 87,  

смт Білокуракине,
Луганська область,

92200

консультант – модератор:

(06462) 2-15-99;
публічна інформація:

 (06462) 2-15-99.

E-mail:  lg.bilokurakine.service@sfs.gov.ua

 

7.

 Центр обслуговування платників Державної податкової інспекції  Кремінського відділення Рубіжанської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській област

вулиця Центральна, 10,

м.  Кремінна,
Луганська область,

92900

консультант – модератор:

 (06454) 3-19-40
публічна інформація:

 (06454) 3-19-40.

E-mail:  lg.kreminna.service@sfs.gov.ua

8.

Центр обслуговування платників Державної податкової інспекції  Марківського відділення Старобільської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Центральна, 20,

смт Марківка, 

Луганська область,

3701

консультант – модератор:

(06464) 9-10-87
публічна інформація:

(06464) 91087

E-mail:  lg.markivka.service@sfs.gov.ua

 

9.

Центр обслуговування платників Державної податкової інспекції  Міловського відділення Станично-Луганської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Миру, 43,

смт Мілове,

Луганська область,

92500

консультант – модератор:

(06465) 2-16-00
публічна інформація:

(06465) 2-16-00

E-mail: lg.milove.service@sfs.gov.ua

 

10.

Центр обслуговування платників Новопсковського відділення Старобільської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Українська, 51, смт Новопсков, Луганська область, 92303

консультант – модератор:

(06463) 2-14-48
публічна інформація:

(06463) 2-14-48

E-mail:  lg.novopskov.service@sfs.gov.ua

 

11.

Центр обслуговування платників Попаснянського відділення Первомайської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області

вулиця Менжинського, 2- Б,

м. Попасна,

Луганська область,  

93300

телефон: (06474) 3-31-61

E-mail: lg.popasna.service@sfs.gov.ua

 

12.

Центр обслуговування платників Сватівської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

майдан Злагоди,  10,

м. Сватове,

Луганська область,
92600

 

консультант – модератор:

(06471) 3-35-10
публічна інформація:

(06471) 3-35-10

E-mail: lg.svatove.service@sfs.gov.ua

13.

Центр обслуговування платників Новоайдарського відділення Слов'яносербської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Банківська, 16, 

смт Новоайдар,

Луганська область,

 93500
 

консультант – модератор:
(06445) 9-29-59
публічна інформація:

(06445) 9-29-59

E-mail:  lg.novoaydar.service@sfs.gov.ua

 

14.

Центр обслуговування платників Станично-Луганської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Леніна, 5,

смт Станиця Луганська, Луганська область,
93600

консультант – модератор:

(06472) 3-13-54,

(06472) 3-13-64
публічна інформація:

(06472) 3-13-54,

(06472) 3-13-64

E-mail: 

lg.st-luganske.service@sfs.gov.ua

15.

Центр обслуговування платників Старобільської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області 

вулиця Харківська,  6,

м. Старобільськ,

Луганська область,

 92703
 

консультант – модератор:

(06461) 2-40-07
публічна інформація:

(06461) 2-40-07

E-mail:  lg.starobilsk.service@sfs.gov.ua

16.

Центр обслуговування платників Троїцького відділення Сватівської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області

вулиця Паркова, 3,

смт Троїцьке,
Луганська область,

92100

консультант – модератор:

(06456) 2-12-84
публічна інформація:

(06456) 2-12-84

E-mail: lg.troitske.service@sfs.gov.ua

ПАСПОРТ

Районної програми розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в Марківському районі на 2018-2019 роки

Підстава для розроблення: закони України: «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про інвестиційну діяльність». 

1

Ініціатор розроблення Програми

Марківська районна державна адміністрація

2

Розробник Програми

відділ економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації

3

Відповідальний виконавець Програми

відділ економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації

4

Учасники Програми

  • управління агропромислового розвитку райдержадміністрації;
  • відділ освіти райдержадміністрації;
  • відділ молоді та спорту райдержадміністрації;
  • Марківський районний центр зайнятості;
  • Марківське відділення Старобільської ОДПІ ГУ ДПФ служби у Луганській області;
  • Спілка підприємців Марківського району.

5

Термін реалізації

2018 - 2019 роки

6

Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми

  • місцеві бюджети;

27

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми

Всього:

у т.ч.:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

кошти місцевих бюджетів

в межах коштів, передбачених на відповідний рік

 

кошти інших джерел

по факту залучення коштів на заплановані заходи

 

І Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямовано Програму

Станом на 01.01.2017 р.  мале підприємництво на території Марківського району представлене 380 зареєстрованими суб’єктами господарської діяльності (діючих – 377), з них:

– 39 зареєстрованих малих підприємств (в т. ч. діючих – 36 або 92,3 %);

  • 6 середніми підприємствами;

– 335 зареєстрованих фізичних осіб-підприємців (в т. ч. 335 – платники податків або 100 %).

У порівнянні з попереднім роком відбулось збільшення кількості суб’єктів малого та середнього підприємництва на 8,6 %, а саме малих підприємств та фізичних осіб-підприємців відповідно на 5,4 % та 7,0 %. У 2018 та 2019 роках прогнозується зберегти тенденцію збільшення кількості суб’єктів господарювання.

Динаміка кількості зареєстрованих суб’єктів малого підприємництва та динаміка кількості діючих малих підприємств відображені відповідно на діаграмах 1 і 2

Дінаміка росту (зменшення) кількості діючих суб`єктів малого підприємництва, одиниць

                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Таблиця 1

фактично

очікуване

прогноз

2014 рік

2015 рік

2016 рік

2017 рік

2018 рік

2019 рік

329

317

405

409

419

425

                                                                                                  Дінаміка росту (зменшення) кількості діючих  малих підприємств, одиниць

Таблиця 2

фактично

очікуване

прогноз

2014 рік

2015 рік

2016 рік

2017 рік

2018 рік

2019 рік

26

25

36

39

39

40

Станом на 01.01.2017 у районі діяло 36 малих підприємств. У розрахунку на 10 тис. наявного населення в районі припадало 24 малих підприємств. У 2018 та 2019 роках кількість малих підприємств у розрахунку на 10 тис. наявного населення майже не зміниться.

Кількість діючих малих підприємств на 10 тис. Наявного населення, одиниць

Таблиця 3

фактично

очікуване

прогноз

2014 рік

2015 рік

2016 рік

2017 рік

2018 рік

2019 рік

17

16

24

26

26

27

Cтаном на 01.01.2017 року в районі налічувалось 369 фізичних осіб-підприємців, які сплачували податки. У розрахунку на 10 тис. наявного населення в районі припадало 19 фізичних осіб-підприємців. У 2016 році  кількість приватних підприємців у розрахунку на 10 тис. наявного населення склало 0,7 %, у 2018 та 2019 роках прогнозується  незначне збільшення цього показника до попереднього року на 1,0 %.

Дінаміка зростання (зменшення) кількості діючих фізичних осіб-підприємців, одиниць

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Таблиця 4

фактично

очікуване

прогноз

2014 рік

2015 рік

2016 рік

2017 рік

2018 рік

2019 рік

302

292

369

370

380

385

Станом на 01.01.2017 кількість зайнятих у малому підприємництві склала 1442 особи, із них:

Очікується, що у 2018 році цей показник зросте на 0,5 % (1449 осіб). У 2019 році відбудеться збільшення кількості зайнятих у малому підприємництві на 1,0 % до попереднього року і становитиме 1463 особи.

Однією з форм підприємницької діяльності в сільському господарстві є фермерське господарство. Економічною основою фермерських господарств є приватна власність на землю та інші засоби виробництва.

Розвиток фермерських господарств є одним із напрямків соціально-економічних перетворень на селі, розвитку вітчизняного агровиробництва.

В районі станом на 01.01.2017 року в районі здійснювали діяльність 17 фермерських господарства, в користуванні яких знаходиться 946,1 га сільгоспугідь, в т.ч. ріллі – 923,5 га. В середньому на одне господарство припадає 52,6 га сільгоспугідь

За період з 2006 року по 01.01.2017 року загальна кількість діючих фермерських господарств скоротилася з 27 до 17 підприємств, на 63 %. Через брак інформації важко достеменно з’ясувати причини скорочення кількості господарств. Можна припустити, що воно пов’язане з кризовим становищем сільського господарства та приходом на ринок великих сільськогосподарських підприємств.

Дінаміка зростання (зменшення) кількості діючих фермерських господарств, одиниць

                                                                                                                                                                                                                                                                                               Таблиця 5

фактично

очікуване

прогноз

2014 рік

2015 рік

2016 рік

2017 рік

2018 рік

2019 рік

19

18

17

17

18

19

Для спрощення процедури започаткування підприємницької діяльності при Марківській райдержадміністрації створено та діє центр надання адміністративних послуг.

За період створення центром надання адміністративних послуг надано 14167 адміністративних послуг.

Суб’єкти малого та середнього підприємництва залучалися до участі в регіональних закупівлях. Ними укладено біля 685 договорів на загальну суму майже 3404,8 тис. грн.

На офіційному веб-сайті райдержадміністрації створені і постійно оновлювалися розділи: «Центр надання адміністративних послуг», «Розвиток підприємництва» та «Регуляторна політика», на яких міститься інформація із зазначених питань.

Управлінням агропромислового розвитку райдержадміністрації проводилася робота щодо залучення до участі у виставках-ярмарках суб’єктів малого підприємництва, фермерських господарств, сільгосптоваровиробників, підприємств харчової промисловості.

Протягом 2013-2016 років із Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України одноразову допомогу по безробіттю для організації підприємницької діяльності отримали 25 безробітних на загальну суму 349,6 тис. грн.

У 2017 році кошти не виділялись у зв`язку із скороченням фінансування а також за умови, що таку допомогу повинні отримувати представники ТПО та учасники АТО.

Марківським центром зайнятості протягом останніх двох років проведено профінформаційних та профконсультаційних семінарів з орієнтації на підприємницьку діяльність, у яких взяли участь 242 мешканця району.

Проте, незважаючи на всі позитивні зрушення, що відбулися протягом дії районної Програми розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в Марківському районі на 2016-2017 роки, деякі питання, які потребують додаткового опрацювання, і досі залишаються відкритими.

Проблемними питаннями розвитку підприємництва залишаються:

- нестабільність законодавства у сфері розвитку малого та середнього підприємництва, що не дає можливості суб’єктам підприємництва планувати свою діяльність на тривалий період;

- обмеженість фінансових ресурсів суб’єктів малого та середнього підприємництва на реалізацію інвест- та бізнес-проектів, спрямованих на зростання виробничих потужностей і робочих місць, складність доступу до зовнішніх джерел фінансування та залучення інвестицій;

- недостатній рівень ресурсного, інформаційного та консультативного забезпечення суб’єктів підприємництва, у тому числі з питань експортної діяльності;

- недостатній рівень розвитку інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва;

- недосконалість системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для суб’єктів малого і середнього підприємництва;

- низький рівень залучення соціально незахищених верств населення, в тому числі молоді та сільського населення до малого та середнього підприємництва.

Однією з основних умов подолання негативних тенденцій є розроблення комплексу заходів щодо розв’язання проблем, які перешкоджають подальшому розвитку малого і середнього підприємництва. Розв’язання таких проблем належить до компетенції центральних та місцевих органів виконавчої влади, державних органів, що здійснюють регулювання в окремих сферах діяльності, органів місцевого самоврядування і потребує комплексного підходу, скоординованої діяльності на основі використання програмного методу.

Розв’язання проблем потребує розроблення, прийняття і виконання Районної програми розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в Марківському районі на 2018-2019 роки.

Програма тісно пов’язана з Програмою економічного і соціального розвитку Марківського району на 2018рік, є логічним продовженням районної Програми розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в Марківському районі на 2016-2017 роки.

ІІ Мета Програми

Мета Програми – створення сприятливих умов для розвитку і підвищення конкурентоспроможності суб’єктів малого і середнього підприємництва та ефективного використання їх потенціалу, як одного із важливих чинників вирішення економічних і соціальних проблем.

Основні пріоритетні напрямки розвитку підприємницької діяльності:

  • виробництво рослинницької, тваринницької продукції та її переробка;
  • послуги у соціально-побутовій сфері (перукарські, швацькі, з ремонту побутової техніки, телерадіоапаратури, комп’ютерів, слюсарні послуги тощо);
  • транспортні послуги (пасажирські та вантажні перевезення);
  • торгівля (непродовольчі, продовольчі товари, будматеріали, промислові товари).

IІІ Аналіз факторів впливу на проблему та ресурсів для реалізації
Програми (SWOT-аналіз)

Сильні сторони (S)

Слабкі сторони (W)

  1. наявність банківських та інших фінансово-кредитних установ;
  2. функціонування центру надання адміністративних послуг, що сприяє спрощенню започаткування та ведення підприємницької діяльності;
  3. наявність освітніх установ та можливість перекваліфікації працівників;
  4. наявний мінерально-сировинний потенціал;
  5. наявність вільних виробничих площ;
  6. наявність транспортних комунікацій;
  7. прагнення місцевих органів влади до створення інвестиційно-привабливого іміджу району;
  8. наявність робочої сили, здібної до перекваліфікації.
  1. недостатнє або відсутнє фінансування програми підтримки та розвитку малого і середнього підприємництва з місцевих бюджетів;
  2. брак кваліфікованої робочої сили певних професій (невідповідність між попитом і пропозицією на місцевому ринку праці);
  3. пасивність підприємців в отриманні інформації та недостатній рівень знань щодо чинного законодавства;
  4. низький рівень участі юридичних, фізичних осіб та громадських об’єднань підприємців в реалізації регуляторної політики;
  5. обмеженість можливості кредитування банківськими установами малих та середніх підприємств;
  6. відсутність стартового капіталу для започаткування бізнесу та брак обігових коштів для розвитку бізнесу;
  7. наявність «тіньової» діяльності суб’єктів підприємництва;
  8. недостатньо розвинута інфраструктура підтримки підприємництва.

Можливості (O)

Загрози (Т)

  1. розширення співробітництва з міжнародними інституціями та залучення міжнародної технічної допомоги;
  2. прийняття низки нормативно-правових актів, спрямованих на дерегуляцію у сфері господарської діяльності;
  3. наявність Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні»;
  4. проведення міжнародних заходів, фестивалів, виставок та ярмарків;
  5. покращання інвестиційної привабливості району;
  6. створення сучасних елементів інфраструктури підтримки підприємництва (бізнес-інкубаторів індустріальних і технологічних парків тощо);
  7. політика інтеграції України в ЄС і світову спільноту;
  8. участь міжнародного банківського капіталу в інвестиційних процесах в Україні.
  1. проведення на території області АТО;
  2. знецінення національної валюти;
  3. значне подорожчання споживчих товарів;
  4. підвищення вартості паливно-мастильних матеріалів, газу, електроенергії, комунальних послуг;
  5. низька платоспроможність населення;
  6. міграція висококваліфікованих кадрів;
  7. недосконалість податкового законодавства;
  8. важкий доступ до кредитних ресурсів;
  9. відсутність ефективних механізмів підтримки та стимулювання інвестиційної діяльності.

                                                                                                                 ІV Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
                                                                                                             обсягів та джерел фінансування. Строки виконання Програми

Програма забезпечує комплексний підхід до вирішення завдань щодо створення належних умов ведення бізнесу та ефективної системи підтримки малого та середнього підприємництва в районі.

Реалізація Програми дозволить поетапно реалізувати комплекс заходів подальшого спрощення умов ведення бізнесу в поєднанні з розширенням механізмів підтримки малого підприємництва. Це сприятиме цільовому спрямуванню ресурсів на вирішення проблем у сфері малого підприємництва і підвищенню його конкурентоспроможності, а також подоланню диспропорцій в регіональному розвитку, що відповідає цільовим орієнтирам, визначеним в Стратегії сталого розвитку «Україна – 2020», схваленої Указом Президента України від 12.01.2015 № 5.

Програма надасть змогу сконцентрувати зусилля місцевих органів влади, закладів, установ, організацій на виконання визначених завдань та забезпечити ефективний розвиток і підтримку малого підприємництва в Марківському районі на 2018-2019 роки.

Витрати на виконання заходів Програми здійснюються за рахунок державного, місцевих бюджетів, а також інших джерел. Розрахунки наведені у додатку 2 до Програми.

                                                                                                       V Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники

Основними завданнями Програми є:

  1. здійснення регуляторними органами планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;
  2. забезпечення ефективної реалізації державної регуляторної політики;
  3. фінансово-кредитна підтримка суб’єктів підприємництва;
  4. стимулювання інвестиційної та інноваційної активності у сфері підприємництва;
  5. інформаційне забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності;
  6. сприяння провадженню суб’єктами малого і середнього підприємництва діяльності щодо просування вироблених ними товарів (робіт, послуг), результатів інтелектуальної діяльності на внутрішній і зовнішній ринки;
  7. покращення іміджу малого і середнього підприємництва;
  8. ресурсне забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності;
  9. розширення мережі та сприяння розвитку існуючої інфраструктури підтримки підприємництва;
  10. покращення якості надання адміністративних послуг суб’єктам підприємницької діяльності;
  11. підвищення взаємодії суб’єктів господарювання, громадських організацій підприємців, та органів влади;
  12. підготовка кваліфікованих кадрів для сфери підприємництва;
  13. навчання незайнятого населення основам підприємницької діяльності;
  14. підтримка та розвиток підприємницької діяльності у сільській місцевості.

Виконання Програми дасть змогу:

  • впроваджувати державну регуляторну політику за принципами передбачуваності та прозорості шляхом залучення до її реалізації суб’єктів підприємництва та громадськості;
  • підвищити ефективність діяльності центру надання адміністративних послуг, що сприятиме скороченню матеріальних і часових витрат;
  • покращити рівень ресурсного та інформаційного забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності району;
  • брати участь засобам масової інформації у підтримці та розвитку малого підприємництва через подальший розвиток системи інформаційного забезпечення, регулярне висвітлення проблемних питань малого підприємництва та його ролі у розвитку економіки району;
  • підвищити імідж підприємця та сформувати позитивну суспільну думку щодо підприємництва; відзначити кращих підприємців за значний внесок в економічний розвиток району під час проведення урочистих заходів, присвячених Дню підприємця;
  • надавати кваліфіковану консультаційну підтримку суб’єктам підприємницької діяльності;
  • надалі розвивати інфраструктуру підтримки підприємництва в районі;
  • підготувати кваліфіковані кадри для суб’єктів господарювання та навчити незайняте населення району основам підприємницької діяльності;
  • впровадити інвестиційні проекти у пріоритетних напрямках розвитку економіки.

                                                                                                                                VІ Напрями діяльності та заходи Програми

Мале підприємництво за сприятливих умов залучення інвестицій здатне стати основою економічного процвітання, рушійною силою інноваційного розвитку і формування конкурентного середовища, що є важливим фактором економічної інтеграції України до європейської спільноти. Крім того, сьогодні малий та середній бізнес відіграє вирішальну роль у вирішенні проблем зайнятості населення за рахунок створення економічно доцільних нових робочих місць.

Програмою передбачено реалізація заходів за наступними напрямками:

  1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності;
  2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка;
  3. Ресурсне та інформаційне забезпечення;
  4. Формування інфраструктури підтримки підприємництва;
  5. Профорієнтаційна підготовка та перепідготовка кадрів для сфери малого і середнього підприємництва;
  6. Цільові проекти та підпрограми:

Конкретні заходи щодо реалізації зазначених напрямів визначені у додатку 1 до Програми.

VІІ. Організація управління та контролю за ходом виконання Програми

Відділ економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації здійснює координацію діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств та організацій району.

Виконавці заходів Програми щоквартально, до 10 числа місяця, що настає за звітним кварталом інформують управління економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації про хід їх виконання.

VIII. Очікувані показники виконання заходів Програми

Результатом реалізації Програми стане подальший розвиток малого підприємництва, повноцінне використання його потенційних можливостей, перетворення його на дієвий механізм розв’язання економічних і соціальних проблем, сприяння створенню оптимальних соціально-економічних умов для повноцінного і самодостатнього функціонування суб’єктів малого підприємництва району, вирішення проблем безробіття.

Очікувані показники виконання заходів Програми наведені у таблиці 1.

Якісними показниками результативності виконання заходів Програми можна визначити:

  1. зменшення часу на отримання адміністративних послуг;
  2. зменшення або відсутність скарг суб’єктів підприємницької діяльності на дії або прийняті рішення посадових осіб органів виконавчої влади в районі;
  3. створення здорової конкуренції у підприємницькому середовищі;
  4. вихід на зовнішній ринок через реалізацію готової продукції;
  5. формування середнього прошарку суспільства, створення ефективного власника;
  6. підвищення рівня обізнаності та кваліфікаційної підготовки підприємців;
  7. доступ суб’єктів господарювання до інвестиційних ресурсів та до коштів донорів і проектів міжнародної технічної допомоги.

Отже, реалізація Програми сприятиме створенню оптимальних соціально-економічних умов для повноцінного і самодостатнього функціонування суб’єктів малого підприємництва району.

Крім того, реалізація заходів Програми дозволить залучити до підприємницької діяльності молодь, малозабезпечені верстви населення, сприятиме скороченню рівня безробіття, надасть можливість підвищити соціальну захищеність найманих працівників.

Таблиця 6

з/п

Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми (найважливіші цільові показники)

Дані станом на
(на 01.01.2017)

Очікувані показники
(прогноз на
01.01.2018)

 

1

Кількість діючих суб’єктів МСП, одиниць, в т.ч.:

405

409

 

1.1

 - малих підприємств

36

39

1.2

 - фізичних осіб-підприємців

369

370

 

2

Кількість суб’єктів МСП на 10 тис. осіб населення, одиниць

24

26

 

3

Чисельність зайнятих у МСП , осіб

1442

1449

 

4

Частка малих та середніх підприємств у загальному обсязі реалізованої продукції регіону, %

100

100

 

5

Кількість зареєстрованих фермерських господарств, одиниць

17

17

 

6

Кількість об’єктів інфраструктури підтримки суб’єктів МСП, одиниць:

8

8

 

6.1

банківські установи

2

2

 

6.2

кредитні спілки

3

3

 

6.3

страхові компанії

3

3

 

7

Громадські об'єднання суб'єктів підприємництва

1

1

 

8

Залучення суб’єктів МСП до виконання робіт/послуг за державні кошти:

211

150

 

8.1

 - кількість договорів (од.)

559

650

 

8.2

 - обсяги (тис. грн)

3404,8

3634

 

 

Перелік споруд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАЙОННА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ТА ПІДТРИМКИ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В МАРКІВСЬКОМУ РАЙОНІ НА 2018-2019 РОКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт Марківка - 2018

 

 

 

 

ПАСПОРТ

Районної програми розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в Марківському районі на 2018-2019 роки

Підстава для розроблення: закони України: «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про інвестиційну діяльність».

1

Ініціатор розроблення Програми

Марківська районна державна адміністрація

2

Розробник Програми

відділ економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації

3

Відповідальний виконавець Програми

відділ економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації

4

Учасники Програми

управління агропромислового розвитку райдержадміністрації;
відділ освіти райдержадміністрації;
відділ молоді та спорту райдержадміністрації;
Марківський районний центр зайнятості;
Марківське відділення Старобільської ОДПІ ГУ ДПФ служби у Луганській області;
Спілка підприємців Марківського району.

5

Термін реалізації

 

2018-2019 роки

6

Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми

місцеві бюджети;

-

27

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми

Всього:

у т.ч.:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

кошти місцевих бюджетів

в межах коштів передбачених на відповідний рік

 

кошти інших джерел

по факту залучення коштів на заплановані заходи

 

І Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямовано Програму

 

Одним з пріоритетних завдань державної політики є розвиток малого та середнього підприємництва.

Малий бізнес сьогодні – це соціально-економічний фундамент, без якого не може стабільно розвиватися будь-яка європейська держава. Проте загальна економічна та соціальна роль малого підприємництва можлива лише за умови всебічної підтримки державою цього сектору економіки.

Станом на 01.01.2018 р.  мале підприємництво на території Марківського району представлене 380 зареєстрованими суб’єктами господарської діяльності (діючих – 377), з них:

– 39 зареєстрованих малих підприємств (в т. ч. діючих – 36 або 92,3 %);

6 середніми підприємствами;

– 369 зареєстрованих фізичних осіб-підприємців (в т. ч. 335 платники податків).

У порівнянні з попереднім роком відбулось збільшення кількості суб’єктів малого та середнього підприємництва на 1,7 %. У 2018 та 2019 роках прогнозується зберегти тенденцію збільшення кількості суб’єктів господарювання.

Динаміка кількості зареєстрованих суб’єктів малого підприємництва та динаміка кількості діючих малих підприємств відображені відповідно  в таблицях  1 і 2.

Дінаміка росту (зменшення) кількості діючих суб`єктів малого підприємництва, одиниць

                                                                                                      Таблиця 1

 

фактично

прогноз

2014 рік

2015 рік

2016 рік

2017 рік

2018 рік

2019 рік

329

317

405

412

419

425

 

Дінаміка росту (зменшення) кількості діючих  малих підприємств, одиниць

Таблиця 2

 

фактично

прогноз

2014 рік

2015 рік

2016 рік

2017 рік

2018 рік

2019 рік

26

25

36

36

39

40

 

Станом на 01.01.2017 у районі діяло 36 малих підприємств. У розрахунку на 10 тис. наявного населення в районі припадало 24 малих підприємств. У 2018 та 2019 роках кількість малих підприємств у розрахунку на 10 тис. наявного населення майже не зміниться.

 

Кількість діючих малих підприємств на 10 тис. Наявного населення, одиниць

Таблиця 3

фактично

очікуване

прогноз

2014 рік

2015 рік

2016 рік

2017 рік

2018 рік

2019 рік

17

16

24

24

27

28

 

Cтаном на 01.01.2018 року в районі налічувалось 376 фізичних осіб-підприємців, які сплачували податки. У розрахунку на 10 тис. наявного населення в районі припадало 255 фізичних осіб-підприємців, у 2018 та 2019 роках прогнозується  незначне збільшення цього показника до попереднього року на 1,0 %.

Дінаміка зростання (зменшення) кількості діючих фізичних осіб-підприємців, одиниць

                                                                                                      Таблиця 4

фактично

очікуване

прогноз

2014 рік

2015 рік

2016 рік

2017 рік

2018 рік

2019 рік

302

292

369

376

380

385

 

Станом на 01.01.2017 кількість зайнятих у малому підприємництві склала 1442 особи, із них:

Очікується, що у 2018 році цей показник зросте на 0,5 % (1449 осіб). У 2019 році відбудеться збільшення кількості зайнятих у малому підприємництві на 1,0 % до попереднього року і становитиме 1463 особи.

Однією з форм підприємницької діяльності в сільському господарстві є фермерське господарство. Економічною основою фермерських господарств є приватна власність на землю та інші засоби виробництва.

Розвиток фермерських господарств є одним із напрямків соціально-економічних перетворень на селі, розвитку вітчизняного агровиробництва.

В районі станом на 01.01.2017 року в районі здійснювали діяльність 17 фермерських господарства, в користуванні яких знаходиться 946,1 га сільгоспугідь, в т.ч. ріллі – 923,5 га. В середньому на одне господарство припадає 52,6 га сільгоспугідь

За період з 2006 року по 01.01.2017 року загальна кількість діючих фермерських господарств скоротилася з 27 до 17 підприємств, на 63 %. Через брак інформації важко достеменно з’ясувати причини скорочення кількості господарств. Можна припустити, що воно пов’язане з кризовим становищем сільського господарства та приходом на ринок великих сільськогосподарських підприємств.

Дінаміка зростання (зменшення) кількості діючих фермерських господарств, одиниць

                                                                                                      Таблиця 5

фактично

очікуване

прогноз

2014 рік

2015 рік

2016 рік

2017 рік

2018 рік

2019 рік

19

18

17

17

18

19

 

Для спрощення процедури започаткування підприємницької діяльності при Марківській райдержадміністрації створено та діє центр надання адміністративних послуг.

За період створення центром надання адміністративних послуг надано 14167 адміністративних послуг.

Суб’єкти малого та середнього підприємництва залучалися до участі в регіональних закупівлях. Ними укладено біля 685 договорів на загальну суму майже 3404,8 тис. грн.

На офіційному веб-сайті райдержадміністрації створені і постійно оновлювалися розділи: «Центр надання адміністративних послуг», «Розвиток підприємництва» та «Регуляторна політика», на яких міститься інформація із зазначених питань.

Управлінням агропромислового розвитку райдержадміністрації проводилася робота щодо залучення до участі у виставках-ярмарках суб’єктів малого підприємництва, фермерських господарств, сільгосптоваровиробників, підприємств харчової промисловості.

Протягом 2013-2016 років із Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України одноразову допомогу по безробіттю для організації підприємницької діяльності отримали 25 безробітних на загальну суму 349,6 тис. грн.

У 2017 році кошти не виділялись у зв`язку із скороченням фінансування а також за умови, що таку допомогу повинні отримувати представники ВПО та учасники АТО.

Марківським центром зайнятості протягом останніх двох років проведено 222 профінформаційних та профконсультаційних семінарів з орієнтації на підприємницьку діяльність, у яких взяли участь 493 мешканця району.

Проте, незважаючи на всі позитивні зрушення, що відбулися протягом дії районної Програми розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в Марківському районі на 2016-2017 роки, деякі питання, які потребують додаткового опрацювання, і досі залишаються відкритими.

На цей час існують проблемні питання, які потребують злагодженої роботи органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та громадськості.

Найбільш актуальною проблемою є відсутність ефективних механізмів фінансово-кредитної підтримки суб`єктів підприємництва як на державному, так і на регіональному рівнях. Банківські кредити, як джерело фінансування інвестиційних проектів, залишаються важкодоступними, а рівень відсоткової ставки за їх користування – занадто високим.

Крім цього стримують розвиток підприємництва:

недостатньо розвинена інфраструктура підтримки бізнесу;

недостатній рівень інформаційного та консультативного забезпечення;

недосконалість системи навчання, підготовки і перепідготовки кадрів.

Ситуація у сфері розвитку підприємництва ускладнюється довготривалістю військового конфлікту. До того ж велика кількість суб`єктів підприємницької діяльності залишилась на окупованій території. Для подолання негативних тенденцій необхідно розроблення відповідних заходів, скоординована діяльність на основі використання програмного методу, запровадження дієвих механізмів залучення бюджетних коштів та міжнародної технічної допомоги.

Програма тісно пов’язана з Програмою економічного і соціального розвитку Марківського району на 2018 рік, є логічним продовженням районної Програми розвитку та підтримки малого і середнього підприємництва в Марківському районі на 2016-2017 роки.

 

ІІ Мета Програми

 

Мета Програми – створення сприятливих умов для розвитку і підвищення конкурентоспроможності суб’єктів малого і середнього підприємництва та ефективного використання їх потенціалу, як одного із важливих чинників вирішення економічних і соціальних проблем.

Основні пріоритетні напрямки розвитку підприємницької діяльності:

виробництво рослинницької, тваринницької продукції та її переробка;
послуги у соціально-побутовій сфері (перукарські, швацькі, з ремонту побутової техніки, телерадіоапаратури, комп’ютерів, слюсарні послуги тощо);
транспортні послуги (пасажирські та вантажні перевезення);
торгівля (непродовольчі, продовольчі товари, будматеріали, промислові товари).

 

IІІ Аналіз факторів впливу на проблему та ресурсів для реалізації
Програми (SWOT-аналіз)

 

Сильні сторони (S)

Слабкі сторони (W)

наявність банківських та інших фінансово-кредитних установ;
функціонування центру надання адміністративних послуг, що сприяє спрощенню започаткування та ведення підприємницької діяльності;
наявність освітніх установ та можливість перекваліфікації працівників;

4)     наявний мінерально-сировинний потенціал;

5)     наявність вільних виробничих площ;

6)     наявність транспортних комунікацій;

7)     прагнення місцевих органів влади до створення інвестиційно-привабливого іміджу району;

8)     наявність робочої сили, здібної до перекваліфікації.

недостатнє або відсутнє фінансування програми підтримки та розвитку малого і середнього підприємництва з місцевих бюджетів;
брак кваліфікованої робочої сили певних професій (невідповідність між попитом і пропозицією на місцевому ринку праці);
пасивність підприємців в отриманні інформації та недостатній рівень знань щодо чинного законодавства;
низький рівень участі юридичних, фізичних осіб та громадських об’єднань підприємців в реалізації регуляторної політики;
обмеженість можливості кредитування банківськими установами малих та середніх підприємств;
відсутність стартового капіталу для започаткування бізнесу та брак обігових коштів для розвитку бізнесу;
наявність «тіньової» діяльності суб’єктів підприємництва;
недостатньо розвинута інфраструктура підтримки підприємництва.

Можливості (O)

Загрози (Т)

розширення співробітництва з міжнародними інституціями та залучення міжнародної технічної допомоги;
прийняття низки нормативно-правових актів, спрямованих на дерегуляцію у сфері господарської діяльності;
наявність Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні»;
проведення міжнародних заходів, фестивалів, виставок та ярмарків;
покращання інвестиційної привабливості району;
створення сучасних елементів інфраструктури підтримки підприємництва (бізнес-інкубаторів індустріальних і технологічних парків тощо);

7)     політика інтеграції України в ЄС і світову спільноту;

8)     участь міжнародного банківського капіталу в інвестиційних процесах в Україні.

проведення на території області АТО;
знецінення національної валюти;
значне подорожчання споживчих товарів;
підвищення вартості паливно-мастильних матеріалів, газу, електроенергії, комунальних послуг;
низька платоспроможність населення;
міграція висококваліфікованих кадрів;
недосконалість податкового законодавства;
важкий доступ до кредитних ресурсів;
відсутність ефективних механізмів підтримки та стимулювання інвестиційної діяльності.

 

 

ІV Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
обсягів та джерел фінансування. Строки виконання Програми

 

Програма забезпечує комплексний підхід до вирішення завдань щодо створення належних умов ведення бізнесу та ефективної системи підтримки малого та середнього підприємництва в районі.

Реалізація Програми дозволить поетапно реалізувати комплекс заходів подальшого спрощення умов ведення бізнесу в поєднанні з розширенням механізмів підтримки малого підприємництва. Це сприятиме цільовому спрямуванню ресурсів на вирішення проблем у сфері малого підприємництва і підвищенню його конкурентоспроможності, а також подоланню диспропорцій в регіональному розвитку, що відповідає цільовим орієнтирам, визначеним в Стратегії сталого розвитку «Україна – 2020», схваленої Указом Президента України від 12.01.2015 № 5.

Програма надасть змогу сконцентрувати зусилля місцевих органів влади, закладів, установ, організацій на виконання визначених завдань та забезпечити ефективний розвиток і підтримку малого підприємництва в Марківському районі на 2018-2019 роки.

 

V Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники

 

Основними завданнями Програми є:

здійснення регуляторними органами планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;
забезпечення ефективної реалізації державної регуляторної політики;
фінансово-кредитна підтримка суб’єктів підприємництва;
стимулювання інвестиційної та інноваційної активності у сфері підприємництва;
інформаційне забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності;
сприяння провадженню суб’єктами малого і середнього підприємництва діяльності щодо просування вироблених ними товарів (робіт, послуг), результатів інтелектуальної діяльності на внутрішній і зовнішній ринки;
покращення іміджу малого і середнього підприємництва;
ресурсне забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності;
розширення мережі та сприяння розвитку існуючої інфраструктури підтримки підприємництва;
покращення якості надання адміністративних послуг суб’єктам підприємницької діяльності;
підвищення взаємодії суб’єктів господарювання, громадських організацій підприємців, та органів влади;
забезпечення підготовки і перепідготовки кадрів для сфери підприємництва та підтримка підприємців-початківців;
підтримка та розвиток підприємницької діяльності у сільській місцевості.

Виконання Програми дасть змогу:

впроваджувати державну регуляторну політику за принципами передбачуваності та прозорості шляхом залучення до її реалізації суб’єктів підприємництва та громадськості;
підвищити ефективність діяльності центру надання адміністративних послуг, що сприятиме скороченню матеріальних і часових витрат;
покращити рівень ресурсного та інформаційного забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності району;
брати участь засобам масової інформації у підтримці та розвитку малого підприємництва через подальший розвиток системи інформаційного забезпечення, регулярне висвітлення проблемних питань малого підприємництва та його ролі у розвитку економіки району;
підвищити імідж підприємця та сформувати позитивну суспільну думку щодо підприємництва; відзначити кращих підприємців за значний внесок в економічний розвиток району під час проведення урочистих заходів, присвячених Дню підприємця;
надавати кваліфіковану консультаційну підтримку суб’єктам підприємницької діяльності;
надалі розвивати інфраструктуру підтримки підприємництва в районі;
підготувати кваліфіковані кадри для суб’єктів господарювання та навчити незайняте населення району основам підприємницької діяльності;

впровадити інвестиційні проекти у пріоритетних напрямках розвитку економіки.

 

VІ Напрями діяльності та заходи Програми

 

Мале підприємництво за сприятливих умов залучення інвестицій здатне стати основою економічного процвітання, рушійною силою інноваційного розвитку і формування конкурентного середовища, що є важливим фактором економічної інтеграції України до європейської спільноти. Крім того, сьогодні малий та середній бізнес відіграє вирішальну роль у вирішенні проблем зайнятості населення за рахунок створення економічно доцільних нових робочих місць.

Програмою передбачено реалізація заходів за наступними напрямками:

Створення сприятливого середовища для розвитку малого і середнього підприємництва;
Покращання доступу суб`єктів малого та середнього підприємництва до фінансування та інвестиційна підтримка;
 Інформаційно-консультаційне забезпечення та популяризація підприємництва;
Навчання, підготовка та перепідготовка кадрів для сфери  підприємництва.

Конкретні заходи щодо реалізації зазначених напрямів визначені у додатку 1 до Програми.

 

VІІ. Ресурсне забезпечення Програми

 

Витрати на виконання заходів Програми здійснюються за рахунок державного, місцевих бюджетів та небюджетних джерел. Розрахунки наведені у додатку 2 до Програми.

 

VІІI. Організація управління та контролю за ходом виконання Програми

Відділ економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації здійснює координацію діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств та організацій району.

Виконавці заходів Програми щоквартально, до 10 числа місяця, що настає за звітним кварталом інформують управління економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації про хід їх виконання.

XI. Очікувані показники виконання заходів Програми

Результатом реалізації Програми стане подальший розвиток малого підприємництва, повноцінне використання його потенційних можливостей, перетворення його на дієвий механізм розв’язання економічних і соціальних проблем, сприяння створенню оптимальних соціально-економічних умов для повноцінного і самодостатнього функціонування суб’єктів малого підприємництва району, вирішення проблем безробіття.

Очікувані показники виконання заходів Програми наведені у таблиці 1.

Якісними показниками результативності виконання заходів Програми можна визначити:

підвищення ефективності діяльності центру надання адміністративних послуг (заплановано середньомісячне збільшення кількості адміністративних послуг на 7%, а також придбання спеціалізованого технічного обладнання для оформлення та видачі документів, що дають право громадянину України на виїзд за кордон та містять безконтактний електронний носій);
надання фінансової підтримки суб`єктам підприємництва шляхом часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, залученими для реалізації проектів;
створення здорової конкуренції у підприємницькому середовищі;
вихід на зовнішній ринок через реалізацію готової продукції;
формування середнього прошарку суспільства, створення ефективного власника;
покращення рівня інформаційного забезпечення суб`єктів підприємницької діяльності та надання кваліфікованої консультаційної підтримки;
доступ суб’єктів господарювання до інвестиційних ресурсів та до коштів донорів і проектів міжнародної технічної допомоги.

Отже, реалізація Програми сприятиме створенню оптимальних соціально-економічних умов для повноцінного і самодостатнього функціонування суб’єктів малого підприємництва району.

Крім того, реалізація заходів Програми дозволить залучити до підприємницької діяльності молодь, малозабезпечені верстви населення, сприятиме скороченню рівня безробіття, надасть можливість підвищити соціальну захищеність найманих працівників.

Таблиця 6

№ з/п

Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми (найважливіші цільові показники)

Дані станом на
(на 01.01.2018)

Очікувані показники
(прогноз на 01.01.2019)

 

1

Кількість діючих суб’єктів МСП, одиниць, в т.ч.:

419

425

 

1.1

 - малих підприємств

39

40

1.2

 - фізичних осіб-підприємців

380

385

 

2

Кількість суб’єктів МСП на 10 тис. осіб населення, одиниць

27

28

 

3

Чисельність зайнятих у МСП , осіб

1449

1463

 

4

Частка малих та середніх підприємств у загальному обсязі реалізованої продукції регіону, %

100

100

 

5

Кількість зареєстрованих фермерських господарств, одиниць

18

19

 

6

Кількість об’єктів інфраструктури підтримки суб’єктів МСП, одиниць:

8

8

 

6.1

банківські установи

2

2

 

6.2

кредитні спілки

3

3

 

6.3

страхові компанії

3

3

 

7

Громадські об'єднання суб'єктів підприємництва

1

1

 

8

Залучення суб’єктів МСП до виконання робіт/послуг за державні кошти:

211

150

 

8.1

 - кількість договорів (од.)

559

650

 

8.2

 - обсяги (тис. грн)

3404,8

3634